Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mannens rettigheter i forhold til abort


Gjest Fortvila gutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alt jeg hører er: "Bla, bla og bla". Poenget er at dere har et valg og at vi må lide for det dere velger om vi er uenige i det valget dere tar.

Selv hører jeg bare "bla, bla, bla, var greit å pule deg, og nå bestemmer jeg alt som har med ett evt svangerskap å gjøre. Jeg er mann, og vi er herskrere!!!!!!"

 

Og frivillig bidrag???? Jauda, det er jo sååååå rettferdig at mor skal betale hele kallaset bare fordi far ikke bryr seg.

Skulle dette også gjelde forhold der ungene kanskje er 8-10år? Litt i seineste laget med en abort i den alderen, om far stikker....

 

 

Svært mange mannsjåvinistiske meninger, som er ut fra mine holdninger lite gjennomtenkte i dag.

Lenke til kommentar

Når det gjelder barnebidrag, så kunne det kanskje vært en løsning å avgjøre det ut fra besøksrett. Med det mener jeg at dersom personen som har omsorg for barnet, ikke ønsker at den andre parten skal ha besøksrett (eller hva det nå heter... tilsynsrett?), eller flytter slik at barnet blir utilgjengelig, så bør den som mister besøksretten også miste ansvaret for å betale (det kan dekkes av staten istedenfor).

Lenke til kommentar

Det meste her har jo blitt diskutert opp, ned og i mente i en eviglang tråd tidligere.

 

At dagens ordning er grovt urettferdig og uheldig bør det i utgangspunktet være svært enkelt å komme til enighet om - det er ikke mye tvilsomt. Det forutsetter imidlertid at man er i stand til å tenke på situasjonen slik den er i dag, der kvinnen har bukta og begge endene, uten å blande "men hvordan skulle man ellers gjort det" inn i bildet.

 

Akkurat hva som kan gjøres for å få en mer rettferdig ordning er nemlgi et langt vanskeligere spørsmål, og det er vel egentlig der problemene oppstår.

 

Ellers må jeg le når jeg ser argumentet "Det burde han tenkt på før" - for de som sier det, kan jo ikke støtte selvbestemt abort over hodet! Man skulle jo tenkt på det før, og når graviditeten er et faktum, så får man bare gjøre det beste ut av det. Sånn er det med den saken, snipp, snapp snute.

 

Sånn er det imidlertid ikke. Ikke for kvinner. Når argumentet rettes mot menn, skal det av en eller annen grunn likevel gyldig? Nei, en viss konsekvens i meninger og argumenter må man kunne oppvise, skal utspillene man kommer med være verdt å lese i det hele tatt,

 

Ikke bare må mannen gi kvinnen en solid bi-inntekt, som hun kan bruke på seg selv (Har far en bedre lønn, overstiger barnetrygden langt de faktiske utgiftene med barnet.), han kan også risikere å ikke få sett ungen i det hele tatt, selv om han vil, men fortsatt må han punge ut. Tre rettssaker må man gjennom for å få barnet dersom mor saboterer. En for å få tilkjent samværsrett, en for å prøve å få det samvære han har dom på at han skal ha, men som mor fortsatt saboterer, og til slutt, når heller ikke det nytter, en der han _kanskje_ kan få overta samværsretten, fordi mor ikke er egnet til å ivareta barnets beste når hun saboterer samværet med far. Hele systemet er gjennomsyret v en mannefiendtlighet som ikke hører hjemme noe sted.

 

Heldigvis er det ikke automatisk samværsrett til mor i 100% av sakene lenger, men han skal ha mye tid, god råd, gode advokater, og sterk psyke den mannen som kommer seg gjennom en slik rosess uten varige men av et eller annet slag.

 

Blandt forslagene som ble lansert i den andre tråden, likte jeg både formell abort og preferansegruppe-ideen. Far har etter den siste rett til å frasi seg farsskapet før abortfristen går ut, og så blir det opp til kvinnen å avgjøre hva hun vil gjøre. Etter preferansegruppe-ideen tilhører alle enten "preferansegruppe barn" eller "preferansegruppe ikke-barn". Når to med preferansegruppe ikke-barn har sex, er de da enige om at det ikke skal resultere i barn. Så får man hoppe over dem i preferansegruoppe barn før man har lyst på etterkommere.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i det NikkaYoichi sier her

 

Om dama uheldigvis blir gravid ved å ikke bruke prevansjonsmiddel er hennes egen feil. Det finnes prevansjon for begge parter.

 

Jeg vet om et par damer som har hoppet på nesten hva som helst for å bli gravid og guess what; de jobber ikke, lever av staten og den dumme mannen som ble lurt eller bare var dum. Nå er det for sent og ingenting han kan gjøre med det.

 

Burde kommet noen skikkelige lover&regler mot slike blodigler og for å beskytte mannen litt.

Lenke til kommentar
Alt jeg hører er: "Bla, bla og bla". Poenget er at dere har et valg og at vi må lide for det dere velger om vi er uenige i det valget dere tar.

Selv hører jeg bare "bla, bla, bla, var greit å pule deg, og nå bestemmer jeg alt som har med ett evt svangerskap å gjøre. Jeg er mann, og vi er herskrere!!!!!!"

 

Og frivillig bidrag???? Jauda, det er jo sååååå rettferdig at mor skal betale hele kallaset bare fordi far ikke bryr seg.

Skulle dette også gjelde forhold der ungene kanskje er 8-10år? Litt i seineste laget med en abort i den alderen, om far stikker....

 

 

Svært mange mannsjåvinistiske meninger, som er ut fra mine holdninger lite gjennomtenkte i dag.

Hva om mora tar det valget at a vil bli mor, men faren nekter, fordi han overhode ikke vil ha noe barn. Og alike vell så MÅ faren betale. Det er jo bare skrudd.

Lenke til kommentar
Og frivillig bidrag???? Jauda, det er jo sååååå rettferdig at mor skal betale hele kallaset bare fordi far ikke bryr seg.

 

Det stemmer. Mannen skal ikke behøve å betale ett flatt øre hvis han ikke vil ha barnet. Hvis kvinnen absolutt vil ha det for hun klare seg med pengene staten gir. Ordningen i dag gir både i pose og sekk for kvinnen.

 

Blir dette gjort kan vi først snakke om rettferdighet.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...