Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mannens rettigheter i forhold til abort


Gjest Fortvila gutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest fortvila gutt
Vet forresten foreldra hennes at hun er gravid?

Det vet jeg faktisk ikke.. Den første tida prøvde jeg å hjelpe henne litt med en ekstrem upopulæritet som jeg fant ut at hu levde med, men etter hvert når hu er så uforutsigbar skjønner jeg folk godt.

 

Men etter jeg var hos politiet og forklarte at henne truet med å ta livet av seg, fikk jeg bedskjed om å holde meg unna henne, de viste hvem henne var osv. Og etter det har hu bare sent masse meldinger om hvor dum jeg er osv.

Lenke til kommentar
..og at henne kun var ute etter å bli gravid.

 

Hvis dette er sant, vil jo dama garantert beholde barnet hvis det blir en graviditet ut av det hele. Det var jo målet hennes! :

 

Du har nok ingenting du skulle sakt, ei heller noen andre. Det eneste du kan gjøre er å snakke med henne :)

Lenke til kommentar
Det burde jo være slik at dersom mannen uttrykker ønske om abort, men damen nekter, kan mannen bli fritatt fra barnebidrag. Slik regelverket er nå oppfordres single kvinner som vil bli alenemødre å utnytte menn på det groveste. Mennene har INGEN rettigheter. Greit nok at mannen ikke skal kunne bestemme om kvinnen skal ta abort eller ikke. Det er jo kvinnen sin kropp. Men at mannen også skal tvinges til å betale barnebidrag til et barn han ikke ville ha er for gale. Og hvis kvinnen ikke tar abort, nei da skal ikke faren få se barnet heller. For det er jo hennes barn. At du betaler barnebidrag spiller selvsagt ingen rolle. Dette er faktisk kjønnsdiskriminering. :\

 

Jeg kommer til å følge med på denne saken.

 

Så mannen skal fritt få spre unger rundt seg og vil han ikke ta anvsaret bør han slippe å betale?

Jeg er mann selv og helt enig at reformer bør komme, men det du snakker om her er sprøyt fra ende til annen.

Man har begge et ansvar og regelverket bør vise dette, men å la mannfolk pule rundt uten å måtte ta anvar er å dra det alt for langt.

Lenke til kommentar
Gjest fortvila gutt
(...) fikk jeg bedskjed om å holde meg unna henne, de viste hvem henne var osv. Og etter det har hu bare sent masse meldinger om hvor dum jeg er osv.

Politiet ba deg holde deg unna, men så satte du unge på hu? :(

Nei. Det var på en fest da henne presset meg til å ligge med henne, hu var vell mer dings enn meg, men vet hu hadde prøvd å dope seg på litt for mange av de pillene sine "pf" eller noe. Så truet hun med å kutte seg og det allerede da om jeg ikke ville, og desverre gav jeg etter. Men det med at jeg gikk til politiet var ca 3 uker etterpå.

Lenke til kommentar
(...) fikk jeg bedskjed om å holde meg unna henne, de viste hvem henne var osv. Og etter det har hu bare sent masse meldinger om hvor dum jeg er osv.

Politiet ba deg holde deg unna, men så satte du unge på hu? :(

Nei. Det var på en fest da henne presset meg til å ligge med henne, hu var vell mer dings enn meg, men vet hu hadde prøvd å dope seg på litt for mange av de pillene sine "pf" eller noe. Så truet hun med å kutte seg og det allerede da om jeg ikke ville, og desverre gav jeg etter. Men det med at jeg gikk til politiet var ca 3 uker etterpå.

Så hun voldtok deg...? På en annerledes måte.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Nei. Det var på en fest da henne presset meg til å ligge med henne, hu var vell mer dings enn meg, men vet hu hadde prøvd å dope seg på litt for mange av de pillene sine "pf" eller noe. Så truet hun med å kutte seg og det allerede da om jeg ikke ville, og desverre gav jeg etter. Men det med at jeg gikk til politiet var ca 3 uker etterpå.

 

Seriøst, truet til å ligge med henne?

Eier du ikke ryggrad eller var det egentlig det at du ville og nå prøver å snike deg unna?

Truer en dame om å kutte seg selv om du ikke gjør noe, så be hun kutte i vei du om du ikke har lyst til det hun ber om.

Lenke til kommentar
Gjest fortvila gutt
(...) fikk jeg bedskjed om å holde meg unna henne, de viste hvem henne var osv. Og etter det har hu bare sent masse meldinger om hvor dum jeg er osv.

Politiet ba deg holde deg unna, men så satte du unge på hu? :(

Nei. Det var på en fest da henne presset meg til å ligge med henne, hu var vell mer dings enn meg, men vet hu hadde prøvd å dope seg på litt for mange av de pillene sine "pf" eller noe. Så truet hun med å kutte seg og det allerede da om jeg ikke ville, og desverre gav jeg etter. Men det med at jeg gikk til politiet var ca 3 uker etterpå.

Så hun voldtok deg...? På en annerledes måte.

Kan vell nesten si det sånn, men vet ikke om det kan regnes sånn. Uansett har vell gutten like få rettigheter til det nesten som noe annet innen dette området.

Lenke til kommentar
Det burde jo være slik at dersom mannen uttrykker ønske om abort, men damen nekter, kan mannen bli fritatt fra barnebidrag. Slik regelverket er nå oppfordres single kvinner som vil bli alenemødre å utnytte menn på det groveste. Mennene har INGEN rettigheter. Greit nok at mannen ikke skal kunne bestemme om kvinnen skal ta abort eller ikke. Det er jo kvinnen sin kropp. Men at mannen også skal tvinges til å betale barnebidrag til et barn han ikke ville ha er for gale. Og hvis kvinnen ikke tar abort, nei da skal ikke faren få se barnet heller. For det er jo hennes barn. At du betaler barnebidrag spiller selvsagt ingen rolle. Dette er faktisk kjønnsdiskriminering. :\

 

Jeg kommer til å følge med på denne saken.

 

Så mannen skal fritt få spre unger rundt seg og vil han ikke ta anvsaret bør han slippe å betale?

Jeg er mann selv og helt enig at reformer bør komme, men det du snakker om her er sprøyt fra ende til annen.

Man har begge et ansvar og regelverket bør vise dette, men å la mannfolk pule rundt uten å måtte ta anvar er å dra det alt for langt.

 

Kanskje du har rett, men faen sa sykt at regelverket alltid har loopholes eller aldri er komplett.

Det virker helt umulig a lage en regel om abort som beskytter bade mann og kvinne, uten at det kan utnyttes bevisst, sa derfor tar man side med damer.

Selvfolgelig vil ingen at en mann skal ga fri nar han utnytter systemet, men det er mange uskyldige menn som kanskje ble fortalt at hun var steril eller gikk pa p-piller, som blir ofre ogsa, som kanskje har savidt ra til a holde skole og jobb igang, men ma oppa det hele betale en viss sum hver maned til en gaeren dame som bare vil ha hevn.

 

At ikke lovverket kan beskytte begge blir feil.

Men det forteller jo alle menn: bruk kondom UANSETT.

Lenke til kommentar
Gjest fortvila gutt
Nei. Det var på en fest da henne presset meg til å ligge med henne, hu var vell mer dings enn meg, men vet hu hadde prøvd å dope seg på litt for mange av de pillene sine "pf" eller noe. Så truet hun med å kutte seg og det allerede da om jeg ikke ville, og desverre gav jeg etter. Men det med at jeg gikk til politiet var ca 3 uker etterpå.

 

Seriøst, truet til å ligge med henne?

Eier du ikke ryggrad eller var det egentlig det at du ville og nå prøver å snike deg unna?

Truer en dame om å kutte seg selv om du ikke gjør noe, så be hun kutte i vei du om du ikke har lyst til det hun ber om.

Problemet mitt er bare at jeg vil prøve å hjelpe alle, men det har en tendens til å gå litt utover meg selv.. Hvertfall nå.. Og jeg regnet ikke med at hensikten var å lure meg til å bli gravid..

 

Ja, jeg skulle sakt nei, men gir lett etter for press.

 

Men sant det, saken er bare om noen andre vil se på det som voldtekt slik det skjedde.

Lenke til kommentar
Dersom du blir "presset" til å ha sex mot din vilje så er det faktisk voldtekt. Om dette er tilfelle bør det absolutt anmeldes.

 

Så om en jente sier til deg hun kutter seg med en kniv om du ikke ligger med henne, så ville du hivd av deg buksa og peist på før du dro ned på stasjonen og anmeldte.

hehe, den skal man lenger ut i drømmeland med om man tror de godtar som en voldtekt,

 

Problemet mitt er bare at jeg vil prøve å hjelpe alle, men det har en tendens til å gå litt utover meg selv.. Hvertfall nå.. Og jeg regnet ikke med at hensikten var å lure meg til å bli gravid..

 

Ja, jeg skulle sakt nei, men gir lett etter for press.

 

Men sant det, saken er bare om noen andre vil se på det som voldtekt slik det skjedde.

 

Da bør du få hjelp med problemet om det er så stort at du havner i slike situasjoner i en trang etter å hjelpe.

Hun er en lost case og du har tydelig ikke godt av å være rundt slike personer.

Ta denne episoden som en lærepenge, og bli mer kynisk i dine valg av hvem og når du hjelper ;)

Lenke til kommentar

Hvis han faktisk snakker sant og er en fyr som har lett for å gi etter, og denne jenta visste det og derfor lurte han til å ha sex med henne (og attpåtil, som TS sier i førstepost: "Sitvasjonen er som så at jeg ble lurt til å ha ubeskyttet sex med ei som sa hun var steril, men senere viste seg at hun bare "aldri har klart å bli gravid".), så er det jo voldtekt.

Lenke til kommentar
Så om en jente sier til deg hun kutter seg med en kniv om du ikke ligger med henne, så ville du hivd av deg buksa og peist på før du dro ned på stasjonen og anmeldte.

hehe, den skal man lenger ut i drømmeland med om man tror de godtar som en voldtekt,

Nei, eg ville ikke ha hatt sex med noen av den grunnen der. Men når en person først blir presset til å ha sex mot sin vilje, uansett hvor viljesvak man er, så er dette voldtekt.

Lenke til kommentar
Gjest fortvila gutt
Dersom du blir "presset" til å ha sex mot din vilje så er det faktisk voldtekt. Om dette er tilfelle bør det absolutt anmeldes.

 

Så om en jente sier til deg hun kutter seg med en kniv om du ikke ligger med henne, så ville du hivd av deg buksa og peist på før du dro ned på stasjonen og anmeldte.

hehe, den skal man lenger ut i drømmeland med om man tror de godtar som en voldtekt,

Er det jeg også tenker, men hun pressa meg og jeg gav for lett etter for presset.. Det er det ingen tvil om. Men sant nok. per definisjon er det voldtekt. Men veit liksom ikke helt hva jeg bør gjøre nå. Er det jeg helst bør klare å finne ut av før det går for lang tid.

Lenke til kommentar

Jeg syntes kanskje det er litt drastisk a anmelde henne for voldtekt.

Det kan ha ganske seriose folger for henne.

Hvis hun har dype mentale problemer syntes jeg hun trenger hjelp mer enn hun trenger straff, selvom det hun gjorde var langt over kanten.

Hun er bare 17 ar, og ikke moden i det hele tatt, og a fa politianmeldelse og kanskje dom syntes jeg blir litt for mye for en slik jente.

 

Du burde snakke med en advokat og finne ut om du kan fa stotte til a betale for barnet, eller sa kan du prate med henne og foreldrene og se om hun kan skifte mening.

Prov ihvertfall dette for du legger ut politianmeldelse.

Lenke til kommentar

Presset ovenfor trådstarter er jo høyst reelt selv om trusselen ikke går ut over trådstarter direkte.

 

Jenta truet med å skade seg selv dersom trådstarter ikke hadde sex med henne. Dette er en trussel. Når da trådstarter hadde sex med henne selv om han ikke ville, så er dette mot sin vilje og derav voldtekt.

 

Eg baserer dette kun på info i fra trådstarter. Hvorvidt han faktisk ble truet, hvor reell trusselen var og andre omstendigheter kan eg ikke akkurat uttale meg om.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...