Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mannens rettigheter i forhold til abort


Gjest Fortvila gutt

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvila gutt

Hei.

 

Det virker egentlig som et dårlig belyst tema, men lurer litt på mine rettigheter ovenfor å kunne kreve abort hos en kvinne.

 

Sitvasjonen er som så at jeg ble lurt til å ha ubeskyttet sex med ei som sa hun var steril, men senere viste seg at hun bare "aldri har klart å bli gravid". Altså at hu ikke er bekreftet steril og at henne kun var ute etter å bli gravid.

 

Skal legge til at det virke som at hun har psykiske problemer (selvskading og selvmordstanker) og det viste seg at hun var godt kjent blant politiet da jeg meldte fra om selvmordstrusseler.

 

Noen som har en ide til hva jeg kan gjøre. Samtidig setter jeg pris på å ikke se noe mer til henne da henne virker så "ustabil".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oioi, det var da kjipt! Lærepenger for deg? Never trust a woman!

 

Uansett... Du har, i per idag, dessverre ingen rettigheter. Du får bare håpe at hun tar abort likevel, eller kan du jo alltid få noen(eller gjøre det sjølv?) til å sparke hennes magen. Slik at hun blir ikke gravid likevel, kanskje litt brutalt?

Lenke til kommentar

Du blir aldri lurt til å ha ubeskyttet sex, det er noe du selv er 100% ansvarlig for å passe på selv.

Og graviditet er liksom ikke det eneste man bruker beskyttelse for, og ut fra hvordan du beskriver dame ville jeg sjekket meg snarest.

 

Ide til hva du kan gjøre:

Begynn å spare til barnebidragene ;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Finner ingen link til deg, men menn har ingen medbestemmelsesrett, innsynsrett eller klagerett når det kommer til dette.

 

Som sakt over her, er ikke dette noe du har blitt "lurt til", har man ubeskyttet sex er det alltid en sjanse for at resultatet blir en graviditet.

 

En venninne av mamma ble sterilisert etter at hun og mannen hadde fått alle barna de ville ha, men likevel ble hun gravid igjen.

 

Sorry mac, dette er noe du selv har vært med på å stelle i stand ;)

Lenke til kommentar
La dere ikke merke til at hun har psykiske problemer også, folkens? Kan hun fortsatt bestemme 100% over abort eller ikke? Bør jo vurderes..

 

At man kan være depressiv er da ingen grunn til at man ikke skal kunne ta avgjørelser om sitt eget liv.

Da skal det være veldig, veldig alvorlig i hvertfall.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Du får si til den forbanna drittkjærringa at hu så og si ødelegger livet ditt ved og gjøre deg til pappa (ufrivilig). Og håpe på at a tar til vett! :mad: Noe av det værste jeg veit er kjærringer som utnytter menn på den måten for og bli gravide

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
La dere ikke merke til at hun har psykiske problemer også, folkens? Kan hun fortsatt bestemme 100% over abort eller ikke? Bør jo vurderes..

 

Full synsing fra min side, men jeg tviler på at tvangsaborter praktiseres i Norge. Hvis det er skikkelig ille, så er det kanskje mulig at jenta kan tvangsinlegges?

Lenke til kommentar
Gjest fortvila gutt
La dere ikke merke til at hun har psykiske problemer også, folkens? Kan hun fortsatt bestemme 100% over abort eller ikke? Bør jo vurderes..

Var det jeg oså stussa på.. Vet hu blir tvunget til å gå på piller for å ikke bli helt gal, hu må til psycholog, og vet ikke om det kan ha noe å si, men hun er 17 år og om jeg kan bruke foreldrene hennes til å ta avgjørelsen "for henne"?

Lenke til kommentar
La dere ikke merke til at hun har psykiske problemer også, folkens? Kan hun fortsatt bestemme 100% over abort eller ikke? Bør jo vurderes..

Var det jeg oså stussa på.. Vet hu blir tvunget til å gå på piller for å ikke bli helt gal, hu må til psycholog, og vet ikke om det kan ha noe å si, men hun er 17 år og om jeg kan bruke foreldrene hennes til å ta avgjørelsen "for henne"?

 

Jeg blir også puttet i piller for at jeg skal være "normal", og må gå til psykolog.

Jeg er likefullt sjef over min egen kropp og liv, og ingen kan tvinge jenter til å ta abort.

 

Eneste håpet du har er å prøve å forklare for henne at dette er alt for tidlig, og at du håper hun vil innse dette også.

Glem hele psykiske lidelsen hennes, der kommer du ingen vei uansett.

 

Prat med henne, og ta gjerne en samtale med dine og hennes foreldre til stede og prat ut om hva dere begge ønsker.

Begynner du å anklage henne for å lure deg osv har du tapt før du i det hele tatt har begynt, da dette kun er ditt ansvar å følge på med, og ingen blir lurt til å gjøre en dame gravid, man tar sjansen og taper ;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
La dere ikke merke til at hun har psykiske problemer også, folkens? Kan hun fortsatt bestemme 100% over abort eller ikke? Bør jo vurderes..

Var det jeg oså stussa på.. Vet hu blir tvunget til å gå på piller for å ikke bli helt gal, hu må til psycholog, og vet ikke om det kan ha noe å si, men hun er 17 år og om jeg kan bruke foreldrene hennes til å ta avgjørelsen "for henne"?

 

Foreldrene har ikke noe de skulle sakt. § 4, abortloven.

Lenke til kommentar
Gjest fortvila gutt
Hvor gammel er du, fortvila gutt?

19 gitt, og foresten. Har ikke fått noe bekreftelse på at henne er gravid heller, men om det skulle være tilfellet beskymrer jeg meg for.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er noe ordentlig sproyt at man ma betale stotte samtidig som man ikke har noe man skulle ha sagt om abort.

Faktisk sa er mannens liv ogsa viktig, ikke bare kvinnens, men samfunnet ble litt paranoid pa at kvinnen skulle beskyttes i en periode sa derfor har vi denne lovgivningen.

Reform trengs!

Lenke til kommentar

Det burde jo være slik at dersom mannen uttrykker ønske om abort, men damen nekter, kan mannen bli fritatt fra barnebidrag. Slik regelverket er nå oppfordres single kvinner som vil bli alenemødre å utnytte menn på det groveste. Mennene har INGEN rettigheter. Greit nok at mannen ikke skal kunne bestemme om kvinnen skal ta abort eller ikke. Det er jo kvinnen sin kropp. Men at mannen også skal tvinges til å betale barnebidrag til et barn han ikke ville ha er for gale. Og hvis kvinnen ikke tar abort, nei da skal ikke faren få se barnet heller. For det er jo hennes barn. At du betaler barnebidrag spiller selvsagt ingen rolle. Dette er faktisk kjønnsdiskriminering. :\

 

Jeg kommer til å følge med på denne saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...