GrusommeGabriel Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Hei. jeg har en slags cms lignenede ting til å lage artikler med. Og når jeg skal slette artikler updater jeg bare databasen så kollonen "delete" blir "1" så vises den ikke. Det er vel og bra men jeg lurer på, hvis noen går inn på en slettet artikkel så kan de jo forsatt se den. (at de skriver inn id= manuelt) er det noen mulighet for å gi en error hvis deleted = 1? takker for svar Lenke til kommentar
terjeelde Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 jeg har en slags cms lignenede ting til å lage artikler med. Og når jeg skal slette artikler updater jeg bare databasen så kollonen "delete" blir "1" så vises den ikke. Det er vel og bra men jeg lurer på, hvis noen går inn på en slettet artikkel så kan de jo forsatt se den. (at de skriver inn id= manuelt) er det noen mulighet for å gi en error hvis deleted = 1? Jeg sier til deg som de fleste andre; Hvilke database er dette? Sånn generelt sett er det forskjellige teknikker for å gjøre dette (eller nesten dette) Enkleste er kanskje å bytte navn på tabellen, og lage ett view med det gamle navnet, som bare viser artikler hvor deleted != 1. Da vil du ikke få feilmelding, men artikkelen vil ikke vises heller. Lenke til kommentar
GrusommeGabriel Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 Det er mysql jeg fikset det selv, endte med at jeg gjorde det slik $check = mysql_query("SELECT DISTINCTROW deleted FROM tabell WHERE ID =$id"); while($check_result = mysql_fetch_array($check)) { if ($check_result[0] == "1") {echo ('Denne artikelen er slettet');} else{ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå