Yuri555 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg har nettopp lagt en HTPC , som står rett under tven. Den blir koblet direkte til forsterkeren (yamha rx-v663) via HDMI kabel , dermed sendt ut til LCD tven (samsung le866) HDMI er innebygd i et Asus P5Q-EM Mini ATX hovedkort. ellers kjører jeg samsung harddisker inni pcen. PCen har en Core Duo 2 (8400) CPU , og Corsair Dominator (DDR-2 1066mhz) Software har jeg Windows Vista 32bit (engelsk) mitt problem er følgene. Jeg ønsker og ha maskinen på 24/7 , men om jeg bruker den en kveld. og slår av forsterker/TV og neste morgen slår på disse enhetene igjen , så finner tven ikke noe signal. (jeg har prøvd og latt Ps3 f.eks stå på en hel dag , forså teste det samme , da finner den det.) Samtidig i dag når jeg slå på PCen fikk jeg opp denne meldingene (This file is possibly corrupt. The file header checksum dose not match the comp checksum) Jeg skjønner ikke dette , da jeg reinstallerte systemet for 3 dager siden , og det er så si helt rent , en blank Vista version og en VLC avspiller. noen som har noe anning ? takk for alle svar. Alex Lenke til kommentar
Saint123 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Heisann Ta en titt i strømsparingsfanen for skjermkortet i Enhetsbehandlig. Hvis denne er "tillat å slå av": Fjern haken. Ellers - sørg for å ta PCen ut av strømsparing før du slår på 663en. Ellers så kan det være en problem relatert til HDCP - sammenkoblingen blir underkjent - sjekk om du kan justere HDCP timeout på 663en. Når det gjelder korrupte filer på HDen kan dette være flere ting. Sjekk med memtest86+ om RAMen din er OK. Bruker du dvalemodus kan dette også være noe å ta en titt på. Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg tok ut den enne av de 2 Corsair Dominator brikkene , og da gikk den rett inn på Windows med en gang. Så dette tyder jo på at enten hovedkortet ikke liker den layouten jeg har satt brikkene i , eller at den brikken jeg faktisk tok ut er ustabil. Tenkte og kjøre systemet med 1brikke i noen dager og se om det er dette som faktisk utgjør det hele. takk for svar så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå