Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HTPC er ustabil (sliter med feilmelding)


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp lagt en HTPC , som står rett under tven. Den blir koblet direkte til forsterkeren (yamha rx-v663) via HDMI kabel , dermed sendt ut til LCD tven (samsung le866)

 

HDMI er innebygd i et Asus P5Q-EM Mini ATX hovedkort. ellers kjører jeg samsung harddisker inni pcen. PCen har en Core Duo 2 (8400) CPU , og Corsair Dominator (DDR-2 1066mhz)

Software har jeg Windows Vista 32bit (engelsk)

 

mitt problem er følgene.

 

Jeg ønsker og ha maskinen på 24/7 , men om jeg bruker den en kveld. og slår av forsterker/TV

og neste morgen slår på disse enhetene igjen , så finner tven ikke noe signal.

(jeg har prøvd og latt Ps3 f.eks stå på en hel dag , forså teste det samme , da finner den det.)

 

Samtidig i dag når jeg slå på PCen fikk jeg opp denne meldingene

 

(This file is possibly corrupt. The file header checksum dose not match the comp checksum)

 

Jeg skjønner ikke dette , da jeg reinstallerte systemet for 3 dager siden , og det er så si helt rent , en blank Vista version og en VLC avspiller.

 

noen som har noe anning ?

 

takk for alle svar.

 

Alex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Ta en titt i strømsparingsfanen for skjermkortet i Enhetsbehandlig. Hvis denne er "tillat å slå av": Fjern haken.

 

Ellers - sørg for å ta PCen ut av strømsparing før du slår på 663en.

 

Ellers så kan det være en problem relatert til HDCP - sammenkoblingen blir underkjent - sjekk om du kan justere HDCP timeout på 663en.

 

Når det gjelder korrupte filer på HDen kan dette være flere ting. Sjekk med memtest86+ om RAMen din er OK.

Bruker du dvalemodus kan dette også være noe å ta en titt på.

Lenke til kommentar

Jeg tok ut den enne av de 2 Corsair Dominator brikkene , og da gikk den rett inn på Windows med en gang. Så dette tyder jo på at enten hovedkortet ikke liker den layouten jeg har satt brikkene i , eller at den brikken jeg faktisk tok ut er ustabil. Tenkte og kjøre systemet med 1brikke i noen dager og se om det er dette som faktisk utgjør det hele.

 

takk for svar så langt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...