Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som har erfaring med diabetes?

Gjest Diabetes_forvirret

Anbefalte innlegg

Gjest Diabetes_forvirret

Hei.

Skriver dette innlegget mest av nysjerrighet og tror ikke jeg har fått sykdommen.

Etter at jeg fikk ferie har jeg følt meg ganske trøtt, kan ha sovet i mange timer (på morgenen), kan også ha blitt trøtt ut over dagen, men går sterkt ut ifra at dette har med at kroppen er utslitt etter et langt semester. Og har hørt at det kan ta opp til uker før kroppen henter seg inn igjen.

Leste om symptomer at man mister appetitten, det er noe som ikke har skjedd med meg (siden jeg har begynt å trene igjen er jeg nøye på å spise måltidene, noe jeg ikke var så flink til før). Er ikke noe mer tørst enn vanlig, og har heller ikke hyppig vannlating.

Men var egentlig det først symptomet om at man mister appetitten jeg la merke til, på en annen side sto det at man følte behov for å spise mer, føler at dette var et symptom som sier litt imot det symptomet om at man mister appetitten. Jeg kan ikke si jeg føler behov for å spise mer eller at jeg føler meg mer sulten, men at jeg spiser for at det skal hjelpe meg med å få fremgang innen trening.

Så det jeg egentlig spør etter er om det er noen som har erfaring med diabetes 1 eller 2. Eller noen som vet noe om sykdommen.

Var forøvrig på legesjekk i slutten februar og alt var normalt.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet litt om diabetes 1 da faren min fikk det i en bil lykke da han var liten.

han så at symptomene med 1 var at han hele tiden måtte drikke vann og gikk på do med en gang, det var først da legene oppdaget diabetesen. men det er vel alt jeg vet om symptomene.

Lenke til kommentar

Jeg har type 1, og du ville merket en mer eller mindre konstant tørste som et symptom om du hadde det. Like før jeg ble diagnosert kunne jeg drikke en 1,5 liter med veske, tisse, vente noen minutter før jeg kastet i meg et glass eller to til med veske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...