KimmiK Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Heisann, installerte Windows 7 RC x64 i helgen og har forøvrig endelig fikset/funnet problemet til "random freeze" under gaming eller i 3D. Windows 7 virker å være særdeles følsomt til overclocking av CPU/Ram. Etter tilbakestilling av default clocks på CPU/Ram, kjører OS'et fjellstøtt også under spill. Det er en annen ting som irriterer meg grenseløst. Jeg installerte Windows 7 på min gamle raptor 74gb 10000rpm disk (har Vista installasjonen på SSD disken, men ville ikke konvertere helt til Windows 7, som hoved OS riktig enda). Tingen er at jeg kan høre disken spinne opp/ned helt tilfeldig eller uregelmessig. Enkelte ganger er det ekstremt - bare noen sekunder mellom hver, og andre ganger tar det lengre tid. Jeg har vært i "Power options" og manuelt stilt settings på "high performance", samt justert "hard-drive" settings til "never turn off". Allikevel, så hører jeg disken spinne opp og ned helt tilfeldig, som sagt. Noen som opplever samme problem/utfordring i Windows 7, og eventuelt har løsning på dette? EDIT: har lest litt om "super-fetch" funksjonen nå, og lurer på om den funksjonen også kan påvirke harddisk performance. I utgangspunktet er det jo en funksjon som egger systemfiler/dll's i cache på den fysiske rammen. Endret 29. juni 2009 av KimmiK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå