Gå til innhold

Oppgradering, i7- skjermkort?

Anbefalte innlegg

Nå ser det ut til at jeg ikke har noe annet valg enn å oppgradere pcen min gitt :roll:

Så lurer på om jeg skal kjøpe DENNEpakken fra komplett. Eller heller dette jeg har satt sammen HER (virket som et mye greiere hovedkort med tanke på oppgradering av ram)

Da er sprøsmålet hvilket skjermkort jeg brude ha, prisklasse maks 1500 kr?

Skal legge til at jeg ikke egentlig spiller de aller nyeste spillene (ihvertfall ikke enda) og oppløsningen på skjermen min er 1920 x 1080

Ser helst at det kommer fra komplett (da jeg bor nærme pickup) evt. datakjeden

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!!

Jeg så også på den pakken lenge før jeg bestemte meg. Etter mye lesing så kom jeg fram til at den pakken ikke var så bra som jeg trodde. Det er den billigste vesjonen av 920 modellen som klokker mindre enn D0 versjonen. Hovedkortet er helt greit men ikke det beste, det samme gjelder minnet. Jeg gikk for følgene:

Hovedkort:Asus P6T Deluxe V2 (Komplett 2.195.-)

Minne:Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB (Komplett 1.299.-)

Prosessor:Intel I7 920 D0 (Netshop 2.495.-)

Men hva du velger her er helt opp til deg. Tenkte bare dele med meg av det jeg har kommit fram til. Men skal du ikke overklokke så er den pakken fra komplett grei. Men ser liten vits med I7 om du ikke skal overklokke.

Når det gjelder Skjermkort så gikk jeg for ATI 4890 OC fra Pixmania.com. Koster der 1.550.- og er vel det prisgunstigste kortet på markedet nå. Dette er litt over det du tenkte deg. Du har også ATI 4870 og GTX260 som er bra alternativ for en litt mindre sum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...