Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg har blitt så bortskjemt!

Lapette

Anbefalte innlegg

Ok, dette er nok litt sært. Jeg inrømmer det. Vurderte om jeg skulle lage en tråd eller ikke.

Problemet mitt er rett og slett at jeg er født med gullskje i munnen. Alt har alltid gått min vei uten at jeg egentlig trenger å gjøre noe for det! Jobber som tegneseriedubber freelance, og hover inn gode 800kroner timen per jobb (og blir en del timer i uka). Har God helse, presantabelt utseende, modellkjæreste,og klarer meg som nevnt økonomisk. Hvorfor lage en tråd om dette? - jo;

Jeg har blitt så jævla bortskjemt! Jeg prøvde å få litt bakkekontakt ved å få meg servitørjobb nå - hadde første dagen min for få timer siden - og merket jeg ble HELT utslitt og ville si opp på stedet. Hatet det. Å måtte jobbe. Generelt har jeg blitt giddalaus og legger lista for hva jeg aksepterer veldig høyt!

Har dere noen tips om hvordan jeg kan forbedre meg? - Har det stort sett gøy hele tiden- men ved å gjøre ting "normale" mennesker gjør begynner jeg å kjede meg. osv.

Skjønner at dette kan være en irriterende post for noen - setter pris på minimalt med spydige kommentarer. Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ganske så bortskjemt selv, og har funnet ut at å leve med et begrenset budsjett funker bra for meg :) Jeg sperrer mye av lønna, og har et fast beløp å leke meg for i løpet av en måned. Enkel måte å jekke seg selv litt ned på, og bakkekontakten får du når du oppdager at du må prioritere, og ikke bare kan overføre noen tusenlapper når du får en eller annen impuls.

Håper du får mange konstruktive svar, spydige kommentarer kan folk spare seg for i dette tilfellet. Det at du selv vet at du er bortskjemt, og har mistet bakkekontakten, sier ganske mye om din selvinnsikt.

:thumbup:

EDIT: Man kan ikke ha det gøy før man vet hvordan det er å kjede seg :)

Endret av Ilia
Lenke til kommentar

jeg var sånn. kjedelig å jobbe og sånt, men begynte med det små: rydde i huset, snekre,male huset og div små jobber. nå jobber jeg på gård omtrent hver sommerferie og jobber en fastfood-butikk fra 12-21 i sommerferien.

om 1 år har jeg lærling plass på et fryktelig travelt hotell som kokk. Gleder meg nesten :w00t:

eller med andre ord= Finn noe du synes er gøy.

Ta meg foreksempel: Jeg liker å drive på gård og drive med mat =)

men avhenger litt av barndommen også, eller?

Man har det ikke artig, før man gjør noe ut av det : D

Endret av ShadowViper
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Dette var faktisk et flott førsteinnlegg. Vi som har hatt "bakkekontakt" og jobbet for føden hele tiden, setter pris på slike rævtupp til egen røv av folk som deg. At du prøver å få deg servitørjobb for å slite litt, viser faktisk at du ønsker å jekke deg ned litt. Mitt råd til deg er å bite tennene sammen og fortsette med servitørjobben. Den er travel i starten, men senere blir det bare koselig å jobbe med folk. Jeg har selv jobbet som servitør og hadde følgende syklus: Greit nok -> Jævla drittjobb -> Faen for en flott jobb -> Kjedlig -> Flott jobb!

Så det går nok bedre etter hvert. Som andre her sier; Begrens budsjettet som nevnt her. At du kjeder deg i starten ved å gjøre "normale" ting tyder på at du ikke ser gledene i de små hverdagslige tingene mange av oss gjør. Derfor kan det være greit å sette levestandarden enda lavere, slik at du faktisk finner glede i å komme deg ut av den "bedritne" hybelen (forutsetter at du leier en liten hybel) for å komme deg på jobb. På mange måter minner dette om et prosjekt jeg hadde tenkt å sette ut for å skrive bok. Selge alt jeg hadde; Dra til en fremmed by og leve fra hånden til munnen, et helt år.

Lenke til kommentar

Merker jeg ble litt dårlig av å bare lese denne tråden :sick: ( ikke ment som spydig kommentar)

Men det er vell bare til å bite i det, hvis du virkelig vil få litt bedre bakkekontakt så bare stå på i en vær jobb du tar. Enkelt å greit.

Lenke til kommentar

Hvorfor bli dårlig av denne tråden ? Om ikke du er alt for sjalu og irritert over at andre folk i verden har det bedre enn deg. Verden er forskjellig.

Til trådstarter, finn deg en hobby / noe du liker å gjøre så skal du se at alt kommer til å ordne seg.

Endret av TheFuneral
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Hvorfor bli dårlig av denne tråden ? Om ikke du er alt for sjalu og irritert over at andre folk i verden har det bedre enn deg. Verden er forskjellig.

Til trådstarter, finn deg en hobby / noe du liker å gjøre så skal du se at alt kommer til å ordne seg.

HVEM sa at trådstarter har det bedre enn h*n du quota tør jeg spørre?

Eneste måten å få bakkekontakt er faktisk å hoppe. Og når du skal lande på bakken, så håper jeg du har utløst fallskjermen, ellers vil du treffe bakken HARDT. Dvs. at du hopper jo fra en temmelig stor høyde, så ikke forvent deg å lande på en dun madrass. Det blir tøft, men det er bra at du har åpnet øynene, det er første steg.

Lykke til! :thumbup:

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...