Gjest Slettet+513 Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 (endret) All DirectX 10 og 10.1 maskinvare skal fungere med DirectX 11. Nye kjennetegn * Multi-tråd gjengivelsesteknologi for spill. (Rendering) - Fremtidige planer for større fleksibilitet og høyere ytelse med gjengivelsesteknologi på flere tråder. * Direct3D 11 Grafikk pipelinje. (Pipeline) - Forbedrer DirectX 10 og DirectX 10.1 maskinvare. * Bedre Direct3D Tetthet (Tessellation) i Direct3D 11. - Tettere visuel kunst (Textures) gir mindre synlige stygge linjer. * Pixel Shader 5.0 - Direct3D 11 introduserer Compute Shader som er en måte å få tilgang til denne beregningsformelens evne uten så mange begrensninger. (Mindre Shader Begrensninger) - Mer generelle data-strukturer enn bare matriser og aksepterer nye typer algoritmer. Viktige funksjoner: kommunikasjon av data mellom tråder og et rikt sett med geometrikk primitiv for vilkårlig tilgang og streaming I/O-operasjoner. - Funksjonene ovenfor muliggjør raskere og enklere implementeringer av teknikker som allerede er i bruk, for eksempel bildebehandling og etterbehandlings effekter. (Post-processing og Anti-Aliasing) * HLSL 5.0 - gir støtte for flere grensesnitt, objekter og polymorphism (polymorphism er svært avansert) *DirectX 11 maskinvare får flere fordeler i fremmtiden. **Dere som ikke forstod ett kvidder av det som står her så skal jeg fortelle dere at det dere behøver å vite er at DirectX 11 lover å blir raskere og bedre enn DirectX 10 og DirectX 10.1 Kilde: MSDN Microsoft - Learn DirectX. Link: http://msdn.microsoft.com/en-us/xna/aa937781.aspx Om feil: Google Translate har gjort noe tull om det skulle være feil på den Norske teksten. (Rettet så mange jeg fant) Endret 28. juni 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå