Kestas Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Hei, jeg har et par spørsmål til dere. Jeg har kjøpt meg en bil for ikke lenge siden og nå fikk jeg et brev fra vegvesen med omregistreringsavgift. Bilen er sist godkjent: 07.03.2007 Frist for kontroll var: 30.04.2009 Begjært avregistrert: 03.06.2009 Jeg har fått omregistreringsavgift giro på 1529,- kr. hva skjer hvis jeg ikke betaler(får ikke vognkort)? hva skjer hvis jeg betaler? Er ikke kjent med norske regler :S Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var plassert i feil kategori og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Du får ikke vognkort før du har betalt registreringsavgiften OG vist bilen på EU-kontroll. Siden bilen ikke er EU-godkjent, skulle forøvrig skiltene vært innlevert til en trafikkstasjon. Kjører du med bilen slik den er nå, vil du i en eventuell kontroll bli avskiltet på stedet. Lenke til kommentar
Kestas Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 Du får ikke vognkort før du har betalt registreringsavgiften OG vist bilen på EU-kontroll. Siden bilen ikke er EU-godkjent, skulle forøvrig skiltene vært innlevert til en trafikkstasjon. Kjører du med bilen slik den er nå, vil du i en eventuell kontroll bli avskiltet på stedet. Ok, men hva skjer hvis jeg ikke betaler omregistreringsavgift? betyr det at bilen blir ikke på mitt navn eller er den allerede på mitt navn? siden jeg fikk et brev med "varsel om registrering av kjøretøy som har skiftet eier" Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Bilen blir ikke reg. på ditt navn før du betaler omreg. avgiften. Og bilen blir ikke godkjent for bruk før du har tatt EU-kontroll på bilen. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Slik som det er nå risikerer du å bli avskiltet, og du kjører vel heller ikke med gyldig forsikring. Så skulle det skje deg noe kan du dermed få alvorlige økonomiske problemer. Lenke til kommentar
Kestas Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 Ok, takk for hjelpen alle sammen. Jeg skal betale omregistreringsavgift men etter det så kan jeg innlevere skilter til vegvesen? siden det er mye som skal gjøres med bilen og jeg har ikke lyst til å forsikre den ennå eller gå gjennom EU-kontroll. Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Bilen blir ikke reg. på ditt navn før du betaler omreg. avgiften. I systemene til statens vegvesen så er bilen registrert med ny eier, så den står jo i trådstarters navn. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 "Solgt, men ikke omregistrert" står det i Autosys da. Lenke til kommentar
Kestas Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 Er det mulig å omregistrere bilen og levere silter til vegvesen med en gang? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Ja, det går fint an at en bil uten skilter bytter eier. Bilen har du uansett ikke lov til å kjøre, så det er jo bare å levere skiltene uansett. Lenke til kommentar
Kestas Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 Ja, det går fint an at en bil uten skilter bytter eier. Bilen har du uansett ikke lov til å kjøre, så det er jo bare å levere skiltene uansett. Ok, takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå