Gå til innhold

signal fra sat/rikstvtunet til pc?

Anbefalte innlegg

Hei! Bygger en HTPC blant annet for å kunne lagre opptak fra ulike TVkanaler fra Canal Digital og RiksTV. Jeg har tunere for begge, og ser for meg at jeg kan ta signalet fra begge tunerne inn på PC'en og lagre streamen på HD'en.

Tenkte å prøve MediaPortal til å programmere dette.

Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg må kople tunerne til PC'en. Har HDMI og DVI, audio inn og ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker for svar.

Vil du gi litt mer råd?

Jeg antar at et videokort tar signalet fra mine 2 tunere. Begge hr scart ut + den ene ypb, den andre comp. tror jeg.

Kan du foreslå et kort?

Finnes det et tunerkort som tar CD og riksTV og deres programkort så tar jeg gjerne mot forslag til det og.

mvh

Lenke til kommentar

Til RiksTV trenger du DVB-T tuner kort

Til Canal Digital satelitt trenger du DVB-S

I tillegg trenger du CI (et til hvert CAM):

https://prisguiden.no/product.php?p...5&cat_id=55

Og to CAM (et til hvert programkort: (Mener både rikstv og canal digital bruker conax)

https://prisguiden.no/product.php?product_id=101810

RiksTV pairer CAM og programkort, så du må ringe de for å paire kortet med CAM.

Det går rykter om at Canal Digital skal paire kortene sine, men vet ikke om det er noen realitet.

Måten du beskriver er også mulig, da trenger du to analoge tvkort. (eller kanskje en dual tuner?)

Det er ikke mulig å ta et HDMI signal inn i pcen pga. kryptering.

Lenke til kommentar

Jeg må satse på dvb-s til pc'en og opptak tror jeg - litt voldsomt med Ole Brumm, og jeg har bare nrk/tv2 på riks for å kunne se TV når jeg tar opp sg1 fra CD på PC'en :). (Er mye for å kunne se når JEG vil - har en Lumetron HD/dvd-opptaker, men den er kronisk upålitelig)

Ellers takk for innspill.

Lenke til kommentar

Når det kommer til RiksTV og pairing så pairer de allt som er registrert på deg opp mot hverandre, altså om du f.eks. har 2 Grundig-tunere og 2 CAM, men bare har 3 kort så kan du bytte frem og tilbake akkuratt slik du selv vil.

Du kan heller ikke bruke ett hvilket som helst CAM med Riks-TV, såvidt jeg vet så er det bare en type CAM som er godkjent og det er denne:

http://www.elprice.no/tv-dvd/flat-tv/tilbe...odkjente-109946

Og når du ringer for å paire så må du ikke si at det er til HTPC bruk. Men du må si at du har en TV med innebygget tuner som f.eks. Sony W4500

Lenke til kommentar

Hva trenger jeg for å kunne bruke mitt Canal Digital parabol system på pc-en? Jeg ser de har en tuner, med mulighet for opptak og visning på forskjellige kanaler så jeg tenkte jeg kunne bygge denne muligheten inn i pc-en.. Så hva trenger jeg for å få dette til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...