Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Må resette bios for å starte pc.

Anbefalte innlegg

I dag utviklet pcen min et problem, når jeg prøver å starte, så spinner viftene opp, men skjermen forblir sort, og det kommer ingen pipelyder. Prøver å resette bios, den starter da, så jeg går inn i bios og endrer tilbake innstillingene, restarter, og den nekter å starte.

Kjører da reset igjen, og den starter. Så jeg oppdaterer biosen til nyeste versjon, sånn just in case. Den startet første restart etter oppdateringen, men når jeg så gjør endringer, så starter den ikke på restart.

Når jeg starter pcen uten endringer i bios så fungerer den som normalt, men den starter ikke etter restart igjen. Er ekstremt slitsomt å måtte resette bios hver gang man skal starte pcen.

Har prøvd å skifte bios-batteri, ingen endring.

Pcen har fungert utmerket i et og et halvt år, uten problemer.

Den fungerer utmerket når den står og går.

Noen forslag til hva som er galt, eller hvordan man kan fikse det?

CPU: Athlon x2 4600+

Hovedkort: Asus M2N32-SLI deluxe

Minne: 2*2gb mushkin

Harddisk: Flere, samme resultat om de kobles fra

Skjermkort: MSI Radeon HD4870.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tja, litt vanskelig å si. Men jeg kjøpte en Asus kort her til et nytt oppsett M4A78 PRO som holdt på og gjøre meg gal.

Jeg måtte gjøre akkurat det samme som deg, siden jeg fikk chassis intruded meldingen opp hver gang jeg boota. Reset av BIOS da boota maskinen ok, men ved hver restart så kom feil meldingen opp. Jeg prøvde alt som google kunne fortelle meg om problemet. Nytt BIOS batteri, update av BIOS, ny jumper osv osv. Men du kan jo sjekke om den jumperen er på plass.

Forskjellen er jo at jeg ikke fikk svart skjerm.

Lenke til kommentar

Din bios starter, og gir deg feilmelding, en ganske stor forbedring :p

Jumperen sitter akkuratt der den skal, har også prøvd å la den stå i reset posisjon, og å fjerne den helt, med akkuratt samme resultat.

Det hele er litt kryptisk da kortet har fungert fint i ca 3 år nå, og plutselig gir seg. Jeg har gått over alle io-porter, og koblet fra io-portene foran for å eliminere de som feilkilde.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Hei

Ser du har akkurat det samme problemet som jeg har med min gamle maskin.. Laget nettopp en tråd om dette selv..

håper du finner ut av det, får da må du gi meg en mld. jeg har selv ikke funnet ut hva det kan ha seg... Takker og lykke til :)

Endret av mattix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...