Gå til innhold

erfaringer med nforce730i/GeForce 9300 chipset?

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti dette chipsetet før?

Jeg har noen problemer med lyden på dette kortet..

Noen som har tips?

Hvilke drivere o.l.

Kobler også HDMI via Sony STR-K890 receiver, får ikke til å få receiveren til å spille av lyden og bilde på tv, jeg får begge delene på tven.

Er dette en innsilling på kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørte et sted at receiveren min er Pass-Through, noe som betyr at den leverer bare signaler videre, den spalter ikke.

Og at løsningen var å kjøpe en optisk kabel og kjøre lyden gjennom den.

Hvordan får jeg til å kjøre bildet fortsatt gjennom hdmi kabelen, men lyden gjennom den optiske kabelen?

Lenke til kommentar
Jeg bruker dette oppsettet (HDMI og Optisk kabel).

Det fungerer "out of the box".

Har du da lagt inn Realtek-driverne og nVidia-driverne til lydkortet? Hvilke av de bruker du

Og jeg regner da med at du ikke har lyd ifra tven i tillegg?

Endret av tool-nes
Lenke til kommentar

Da funka lyden som den skulle her :D

Aner ikke hva jeg gjorde, men plutselig så funka det bare ! :D

Nå er det en ny problemstilling, hvordan få til fjernkontrollen?

Jeg ser det ligger en "unknown device" i DeviceManager, kan det være denne?

hvor finner jeg i såfall drivere til denne?

Lenke til kommentar
Da funka lyden som den skulle her :D

Aner ikke hva jeg gjorde, men plutselig så funka det bare ! :D

Nå er det en ny problemstilling, hvordan få til fjernkontrollen?

Jeg ser det ligger en "unknown device" i DeviceManager, kan det være denne?

hvor finner jeg i såfall drivere til denne?

Lyden funker perfekt når jeg får satt de riktige innstillingene i XBMC, men utenfor dette programmet får jeg bare stereo lyd i framhøytallerne. Dette er litt kjipt, iogmed at jeg ikke kjører musikken gjennom XBMC, bruker for det meste Spotify. Og denne blir vel litt vanskelig å få lagt inn i XBMC? Eller er det et skript som får den innd er ;) ? hehe

har også bestilt fjernkontroll oberguru har linket til et eller annet sted, håper jeg får den til å funke fint :)

Lenke til kommentar

Hmm.. Optisk lyd fra PC'en kan være knot. Bruker du noe software fra RealTek hvor du kan sette den til å dekode lyden til Dolby Digital Live eller noe sånn? Jeg fikk ikke 5.1 lyd før jeg tok i bruk en audio manager til asus lydkortet mitt som kunne dekode lydsignalene enten til DD eller DTS først, før den sendte de ut til recieveren.

Og hvis jeg setter programmet til å bare kjøre passthrough rett ut til reciveren, så får jeg ikke mer enn stereo lyd, selvom jeg spiller av fra en 5.1 lydkilde.

Lenke til kommentar
Jeg trodde tool-nes allerede hadde fått til 5.1 lyd. (det var kanskje i en annen tråd?)

Har fått det til i XBMC, men ikke utenfor.

Men det er ikke så farllig egentlig, helt optimalt så skulle jeg ha klart å fått til at når det ikke var en 5.1 lydkilde så skulle det blitt slik at jeg hadde fått stereo på alle høytallerne. Dvs at alle høytallerne på venstra side spilte som en høytaller, og alle på høyre side spilte som en høytaller. Hvis det gikk ann å forstå noe av det.

Men det er absolutt ikke viktig! hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...