intelli-musa Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 (endret) I dag så logget msn plutselig av og det står at det trådløse nettverkskortet ikke finner noen tilkoblinger. Når jeg feilsøker så kommer det opp at kortet er slått av. Prøver å slå på igjen, men det går ikke. Kjører Win 7 RC 7229(64bit). Når feilen først kom før i dag kjørte jeg Win 7 RC 7201, men formaterte da jeg trodde feilen kanskje skulle gå bort. Er en Multicom Compal JFT00 bærbar PC. Det er et Intel Wifi Link 4965AGN nettverkskort som sitter i PCen. Prøvde før jeg formaterte å slette driverne og legge inn nye fra Intel.com uten hell. Edit: Specs på pc: Core 2 duo 2,4GHz cpu 4gig minne 320gig 5400rpm disk Endret 28. juni 2009 av intelli-musa Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Lyser wifi/bluetooth symbolet? Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 nei. Har prøvd å slå på kortet, men finner ikke noen måte å gjøre det på. Er sikkert bare jeg som er dum her men... Lenke til kommentar
brback Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 hvis du er dum har du ikke aktivert kortet på nettverkstilkoblinger høres mest ut som kortet ditt har kræsja siden det skjedde sånn uten videre mens du var tilkoblet. sjekk enhetsbehandling om det er noen problemer der om du ikke allerede har gjort det Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 "This device is working properly" står det så fint under status. Prøvd en del ganger å "disable" og "enable" kortet, uten hell. Står "Not Connectet" på tilkoblingen. Under Windows mobility center så står det "Wireless off" men knappen for å slå på wifi e grå og det går ikke ann å trykke på den. Noen andre plasser jeg kan slå på nettverkskortet igjen? Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Sjekk om du har en egen knapp på tastaturet, eller på kantene av maskinen din. Dersom du har en bryter eller lignendes, prøv å bytt den fra høyre til venstre eller motsatt og se om det skjer noe med Wifi/Bluetooth lampen. Kan være du ikke finner noen, se da på F-tastene dine (F1, F2, F3 osv). På et av tastene skal du ha et symbol som ligner på Wifi-antennen. Når du finner denne, hold inne FN (nederst til venstre på tastaturet) og trykk på denne tasten. Se nå om Wifi/Bluetooth symbolet lyser. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Har en wifi-figur på F2-tasten, prøvd flere ganger å bruke den i kombinasjon med Fn-tasten, uten at det fungerer. Altså, får ingen respons hverken i wifi-lyset ellr nede på linja. Alle de andre Fn-tastene fungerer. Endret 29. juni 2009 av intelli-musa Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Ingen som har peiling på hva som feiler pcen min eller hva jeg kan prøve for å fikse den? Sorry for mas, men er litt desperat? Noen som har peiling på hvor jeg kan hendvende meg for hjelp? Kjøpte pcen uten OS, og kjører Win 7 RC, så vet ikke hvor mye hjelp jeg kan få fra butikken... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Kan jo være trådløskortet som sitter løst i eller er blitt defekt. Du får nytt kort til 100kr inkludert frakt på ebay. link Endret 30. juni 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 åpnet pcen nå, ser ingenting som tyder på at det er fysisk ødelagt. Men er det verdt å bestille et via ebay for å teste? Har aldri brukt ebay før. Betaling via visa? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg ville hvertfall kjøpt et kort og testet. Det koster jo mere å sende inn maskinen om du skulle gjøre det. Registrer Visakortet ditt hos http://paypal.com så har du en god betalingsordning som er gratis for deg å kjøpe med. I tillegg slipper du å dele kredittkortinfo med alle du handler hos på nettet. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Da har jeg bestilt nytt nettverkskort fra en eller annen nede i kina. håper dette fungerer Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 我認為,這解決了問題。 好運至少 :-) Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 Og det der betyr? Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 我認為,這解決了問題。好運至少 :-) Google translate: Jeg tror at problemet er løst. Lykke til, minst Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Da har jeg fått nytt nettverkskort fra Hong Kong. Men det fungerer ennå ikke å koble til trådløse nettverk. Står: "Not connectec . No connections available" Når jeg feilsøker kommer det opp: "Wireless capability is turned off". Prøver å slå på/av nettverkskortet med hurtigtast på tastaturet, men ingen respons. Noen som har peiling på hva som er galt? Er det bare å sende inn pcen? Formaterte nå til windows 7 RTM. Akkurat det samme som skjer der som før. Lenke til kommentar
brback Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Hvis det fulgte med noe OS/drivere fra da du kjøpte pcen ville jeg installert disse, da får du iallefall bekreftet om det er noe galt med hardware eller om det bare er dårlig støtte for drivere i Windows7, og/eller 64-bit OS. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Ville også sjekke i bios at trådløs ikke er deaktivert der. Men sikkert størst sjanse for at noe er defekt med selve maskinen om det ikke funker med riktige drivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå