Gå til innhold

trådløst nettverkskort fungerer ikke

Anbefalte innlegg

I dag så logget msn plutselig av og det står at det trådløse nettverkskortet ikke finner noen tilkoblinger. Når jeg feilsøker så kommer det opp at kortet er slått av. Prøver å slå på igjen, men det går ikke.

Kjører Win 7 RC 7229(64bit). Når feilen først kom før i dag kjørte jeg Win 7 RC 7201, men formaterte da jeg trodde feilen kanskje skulle gå bort. Er en Multicom Compal JFT00 bærbar PC. Det er et Intel Wifi Link 4965AGN nettverkskort som sitter i PCen. Prøvde før jeg formaterte å slette driverne og legge inn nye fra Intel.com uten hell.

Edit:

Specs på pc:

Core 2 duo 2,4GHz cpu

4gig minne

320gig 5400rpm disk

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du er dum har du ikke aktivert kortet på nettverkstilkoblinger :p

høres mest ut som kortet ditt har kræsja siden det skjedde sånn uten videre mens du var tilkoblet. sjekk enhetsbehandling om det er noen problemer der om du ikke allerede har gjort det

Lenke til kommentar

"This device is working properly" står det så fint under status. Prøvd en del ganger å "disable" og "enable" kortet, uten hell. Står "Not Connectet" på tilkoblingen.

Under Windows mobility center så står det "Wireless off" men knappen for å slå på wifi e grå og det går ikke ann å trykke på den. Noen andre plasser jeg kan slå på nettverkskortet igjen?

Lenke til kommentar

Sjekk om du har en egen knapp på tastaturet, eller på kantene av maskinen din. Dersom du har en bryter eller lignendes, prøv å bytt den fra høyre til venstre eller motsatt og se om det skjer noe med Wifi/Bluetooth lampen.

Kan være du ikke finner noen, se da på F-tastene dine (F1, F2, F3 osv).

På et av tastene skal du ha et symbol som ligner på Wifi-antennen.

Når du finner denne, hold inne FN (nederst til venstre på tastaturet) og trykk på denne tasten.

Se nå om Wifi/Bluetooth symbolet lyser.

Lenke til kommentar

Har en wifi-figur på F2-tasten, prøvd flere ganger å bruke den i kombinasjon med Fn-tasten, uten at det fungerer. Altså, får ingen respons hverken i wifi-lyset ellr nede på linja. Alle de andre Fn-tastene fungerer.

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar

Ingen som har peiling på hva som feiler pcen min eller hva jeg kan prøve for å fikse den? Sorry for mas, men er litt desperat? Noen som har peiling på hvor jeg kan hendvende meg for hjelp? Kjøpte pcen uten OS, og kjører Win 7 RC, så vet ikke hvor mye hjelp jeg kan få fra butikken...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da har jeg fått nytt nettverkskort fra Hong Kong. Men det fungerer ennå ikke å koble til trådløse nettverk. Står: "Not connectec . No connections available" Når jeg feilsøker kommer det opp: "Wireless capability is turned off". Prøver å slå på/av nettverkskortet med hurtigtast på tastaturet, men ingen respons. Noen som har peiling på hva som er galt? Er det bare å sende inn pcen?

Formaterte nå til windows 7 RTM. Akkurat det samme som skjer der som før.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...