Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Hei, Lurer på om det går an og ta fagbrev som Elektriker når man har GK Elektro - VG2 Automatisering - VG3 Automatiseringsfag ? Har jo Elenergi på automasjon så why not? Mener en trikker sa til meg at han hadde gått automasjon han også, og senere blitt trikker. Men er litt usikker på detta jeg altså Og evt. Kan jeg da bare ta fagbrev som automatiker, og så etter det fortsette på fagbrev som trikker ved og gå i lære BARE. ? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Etter 3 år på automatiker fag har du tatt nok skolefag til å gå opp på VK1 Elektro eksamen. (Kunne hvertfall det i 07). Du fullfører automatiker læretiden som automatiker og tar VK2 eksamen i elektro. Så går du 1,5 år i lære som elektriker for å fullføre Gruppe L. Vips, du har 2 fagbrev. Det farlige er jo selvfølgelig at om du stortrives med automatiker arbeid, så blir elektriker relativt kjedelig. Det er sikkert motsatt for elektriker også. Jeg prøvde meg på dette og ble dritt lei og ville holde meg til automasjon. Det er jo selvfølgelig fra person til person hvordan de trives Lenke til kommentar
oollee Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Etter 3 år på automatiker fag har du tatt nok skolefag til å gå opp på VK1 Elektro eksamen. (Kunne hvertfall det i 07). Du fullfører automatiker læretiden som automatiker og tar VK2 eksamen i elektro. Så går du 1,5 år i lære som elektriker for å fullføre Gruppe L. Vips, du har 2 fagbrev. Det farlige er jo selvfølgelig at om du stortrives med automatiker arbeid, så blir elektriker relativt kjedelig. Det er sikkert motsatt for elektriker også. Jeg prøvde meg på dette og ble dritt lei og ville holde meg til automasjon. Det er jo selvfølgelig fra person til person hvordan de trives Heisann, du så ut til å kunne dette Jeg søkte: Elenergi Automasjon Data&elektronikk Kom inn på data og elektronikk.. det jeg lurer på er om det er muligheter for å bare gå data og elektronikk og bli ferdi å gå ut i arbeidslivet, og bli ferdig med lærlingetiden deretter ta fagbrev for elektriker (elenergi) etter lærlingetiden med data&elektronikk? Edit1: Lurer også på hvordan jeg finner ut hvor mange som er foran meg i køen?? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hei Alt er mulig. Det du skal vite er at du har ikke krav på opplæring etter du har fullført læretiden. Jeg kan desverre lite om data og elektronikk men regner med det er det samme som svakstrøm (ble kalt det i mine dager). Du har da gått GK elektro og mangler litt timer i El energi. Dette er selvfølgelig noe du kan gjøre som privatist. Opplæringskontorene pleier å være meget behjelpelige med å fullføre dette. Du kan evt spørre om du kan ta fag som privatist mens du går læretiden innen data og elektronikk Da jeg søkte så kunne jeg gå innpå VIGO for å sjekke hvordan jeg stod i køen. Der stod det studierettning jeg søkte for skoleåret, samt nummer jeg var i køen. Lenke til kommentar
oollee Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hei Alt er mulig. Det du skal vite er at du har ikke krav på opplæring etter du har fullført læretiden. Jeg kan desverre lite om data og elektronikk men regner med det er det samme som svakstrøm (ble kalt det i mine dager). Du har da gått GK elektro og mangler litt timer i El energi. Dette er selvfølgelig noe du kan gjøre som privatist. Opplæringskontorene pleier å være meget behjelpelige med å fullføre dette. Du kan evt spørre om du kan ta fag som privatist mens du går læretiden innen data og elektronikk Da jeg søkte så kunne jeg gå innpå VIGO for å sjekke hvordan jeg stod i køen. Der stod det studierettning jeg søkte for skoleåret, samt nummer jeg var i køen. Okei Jeg er foressten nr. 1, i køen! Lenke til kommentar
V_B Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Da er det store muligheter for at du får komme inn. Husk at du kan få tilbud etter studiet ditt har startet. Om noen ikke møter opp eller liknende så går plassene til noen andre Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Om du er nr 1 etter en dag eller to bare så ville jeg si at du kommer inn ja. Er jo to måndter igjen til no hope tid. Og innen den tid er du inne Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Litt gammel tråd, men jeg prøver: Jeg er utdannet elektriker gr L og har VKII Maritime elektriske anlegg, har jobbet på sjøen i snart 5 år nå. Kan jeg ta en VKII Automatiker eksamen og få fagbrev som automatiker, eller trenger jeg noe mere enn det? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Litt gammel tråd, men jeg prøver: Jeg er utdannet elektriker gr L og har VKII Maritime elektriske anlegg, har jobbet på sjøen i snart 5 år nå. Kan jeg ta en VKII Automatiker eksamen og få fagbrev som automatiker, eller trenger jeg noe mere enn det? Det er fryktelig vanskelig å vite. Jeg antar at du må ta noen form for læretid, om du ikke kan henvise til at du har vært borti alle punktene på opplæringsplanen. Du burde i såfall snakke med opplæringskontoret for elektrofag i området der du bor. Det er de som har det siste ordet Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Læretid og fagprøve må du nok ha, eventuelt manglande skulefag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå