Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utorrent Port er låst

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har Utorrent og jeg har brukt det før uten noe tull med porten. Nå får jeg en gul trekant. Hva skal jeg gjøre og hva har jeg gjort feil. Får melding om at port ikke er åpen. Jeg har D-link DI- 524.

Endret av corsa91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja får melding

Welcome to the µTorrent Port Checker

A test will be performed on your computer to check if the specified port is open.

Checking port 59886 on 84.208.214.121...

An error has occurred!An error has occurred!

Endret av corsa91
Lenke til kommentar

Du må nok logge inn på routeren og sjekke hvilke konfigurasjoner som ligger inne til uTorrent, eventuelt redigere/legge til dersom den er feil/ikke eksisterende for øyeblikket.

Sjekk også at ikke uTorrent står til å bruke en random port hver gang du starter programmet.

Lenke til kommentar
Du må nok logge inn på routeren og sjekke hvilke konfigurasjoner som ligger inne til uTorrent, eventuelt redigere/legge til dersom den er feil/ikke eksisterende for øyeblikket.

Sjekk også at ikke uTorrent står til å bruke en random port hver gang du starter programmet.

Jeg har logget inn på D-linken men vet ikke hva slags konfigurasjoner jeg skal skjekke. Hvordan skal jeg skjekkke om at uTorrent ikke bruker en random port?

Lenke til kommentar

Jeg har en d-link DI-524 og har bredbånd fra GET. Det er XL typen.

Når jeg går inn på itavisen og utorrent får jeg en Ip adresse på 84.208.214.125. som er vanlig i følge GET. Men jeg skal jo ha 192.168.0. siden det går gjennom ruteren. Problemet er at når jeg bruker Utorrent får jeg melding om at Porten er blokkert men jeg har åpnet. Jeg har laget en statisk IP-adresse og har fått lagt inn på ruteren og pcen men fortsatt får jeg melding om at det er denne IP 84.208.214.125 og port 62434 er blokkert. Hva gjør jeg feil? Om dere har bilder/screenshout så takker jeg. Jeg har også teamviewer som er nesten samme som fjernhjelp som dere kan laste ned eller legge til meg så kan dere overta styringa.

Lenke til kommentar

192.168.0 = lokal IP

denne gjelder bare i bare innen for ruteren. ingen utvendig kan se den.

84.208.214.125 = IP

denne gjelder for oss alle andre og deg selv xD det er denne IP adressen vi ser. så om du skal ha statisk IP så tar du denne ip adressen: 84.208.214.125

og velger at du skal ha den for alltid (gjøres inne på ruteren) og velger en port som passer best for utorrent (gjerne mellom 45 000 og 65 000 eller noe ;) )

Lenke til kommentar
192.168.0 = lokal IP

denne gjelder bare i bare innen for ruteren. ingen utvendig kan se den.

84.208.214.125 = IP

denne gjelder for oss alle andre og deg selv xD det er denne IP adressen vi ser. så om du skal ha statisk IP så tar du denne ip adressen: 84.208.214.125

og velger at du skal ha den for alltid (gjøres inne på ruteren) og velger en port som passer best for utorrent (gjerne mellom 45 000 og 65 000 eller noe ;) )

men hvordan skal jeg legge den inn på Routeren? på Ip Adresse står det allerede 192.168.0.så jeg kan bare legge inn de siste tallene

post-185298-1246298634_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Skru på Upnp i ruteren og i utorrent og bruk upnptest for å se om alt i Windows er klart for Upnp.

Hvordan skrur jeg den på ?

Les bruksanvisningen til ruteren.

Finner den ikke men hjelper Upnp med porter?

Ja, Upnp åpner porter automatisk når programmet starter og kan lukke dem igjen når programmet lukkes.

Lenke til kommentar
Skru på Upnp i ruteren og i utorrent og bruk upnptest for å se om alt i Windows er klart for Upnp.

Hvordan skrur jeg den på ?

Les bruksanvisningen til ruteren.

Finner den ikke men hjelper Upnp med porter?

Ja, Upnp åpner porter automatisk når programmet starter og kan lukke dem igjen når programmet lukkes.

ok så hvordan skal jeg aktivere upnp på utorrent og routeren. Jeg har jo DI-524 og pcen er Windows Vista

Legger ved noen bilder av ip osv.

post-185298-1246363578_thumb.jpg

post-185298-1246363586_thumb.jpg

post-185298-1246363592_thumb.jpg

post-185298-1246363599_thumb.jpg

Endret av corsa91
Lenke til kommentar

Sjekk at både router og µTorrent bruker UPnP (Universal plug and play), så slipper du å tenke på portmapping(selv om det står på random port).

Ellers:

Hvis ikke må du "mappe" porten du velger i µTorrent fra routeren til PC'ens lokale IP adresse. Se etter "portmapping", eller "NAT" instillinger på router opsettet.

Endret av alpheex
Lenke til kommentar
Sjekk at både router og µTorrent bruker UPnP (Universal plug and play), så slipper du å tenke på portmapping(selv om det står på random port).

Ellers:

Hvis ikke må du "mappe" porten du velger i µTorrent fra routeren til PC'ens lokale IP adresse. Se etter "portmapping", eller "NAT" instillinger på router opsettet.

spørsmålet er hvordan gjør jeg det

Lenke til kommentar

Problemet er at du sitter med kabel i PCen for øyeblikket, hvor du får en annen IP en den du har åpnet i routeren din.

I routeren har du åpnet uTorrent porten til 192.168.0.99, som du får som IP på det trådløse nettverkskortet.

På ethernet-kortet ditt har du IP 192.168.0.191.

Derfor får du feilmeldingen.

Avslutt uTorrent, trekk ut kabelen og start uTorrent på nytt. Så skal du ikke få den feilmeldingen. Eventuelt endre IP'en på portforwardingen din til 191 på slutten.

For å sjekke at uPnP er på, klikk på "Tools" i toppen, og "Misc" på venstre side.

Se at alternativet "UPnP Settings" er huket av for "Enabled"

Endret av Youcef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...