SaitekQ Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Ellers er arbeidsdagen min 1 time per klokketime da, ikke 45 minutter per klokketime. Når jeg skrev over 8 timer mener jeg klokketimer, altså, 60 minutter. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Men for faen folkens! Trådstarter spør om skolen har lov til å ha en ekstra skoletime om dagen. Her begynner dere å kverulere på at dette ikke er noe problem og at dere har det så mye værre, hvordan hjelper dette trådstarter? Jeg vil anbefale deg å ringe til ditt lokale skolekontor å forklare situasjonen din Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Nå har han jo fått et fantastisk bra svar her, på forrige side: «Fasitsvaret" er at skoletiden er gitt et minsteantall timer (for 8.-10. trinn er dette 2566 timer), iht rundskriv F-12/2008. Skoleeier har plikt til å sette opp dette antallet timer, og elevene har rett til dem. Det er ingen begrensning på når timer kan settes opp innenfor rammene gitt i opplæringsforskrifta § 1-6 (08:00-15:30). Kommunen har rett til å gi forskrift om (pliktig) ekstra skoletid, både for enkeltskoler og for samtlige skoler, jf opplæringslova § 2-2 annet ledd.» Så kan det være så urettferdig, grusomt og horribelt det bare vil - regler er regler. Du bør være glad for at skolen setter inn en lærer én time ekstra, slik at dere får leksehjelp. Det er jo fantastisk. Slutt å syt. Endret 30. juni 2009 av Billy-the-kid Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Leksehjelp burde være et frivillig tilbud etter skoletid for de som faktisk trenger det. Dem som ikke trenger det trenger vel ikke ta opp plass vel? Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Nå er det ikke hvor vidt det er riktig å ha tvungen leksehjelp én time hver dag som er sakens kjerne, men om skolen har lov til å gjøre dette. Det er dette trådstarter spør om, og han har fått svar. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Joda, men det er fortsatt en interessant diskusjon om man skal tvinge elever til leksehjelp, og kanskje ta vekk litt av vitsen med tilbudet for de som faktisk trenger hjelp. Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Det er sant, men det er en helt annen diskusjon en den trådstarter "inviterer" til, men jeg ser poenget ditt med at for noen vil nok dette bli mye dødtid. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Man kan jo godt opprette en ny tråd for dette emnet, men føler det blir litt unødvendig da denne tråden eksisterer. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Laget like gjerne en ny tråd, slik at denne diskusjonen får den oppmerksomheten den fortjener Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Synes det ikke er noe bra at det er obligatorisk, for mange på mitt trinn, rekker leksene på skolen, og trenger derfor ikke leksehjelp, og de som trenger den er så langt unna alle andre, at det hjelper nesten ikke. Så burde absolutt være frivili. Vi hadde dette opplegget før jul, man fikk kurs ettersom hva du trengte, norsk, nynorsk. engelsk, matte, matte vanskelig. jeg ble satt på siste valg, jeg kunne velge å komme, men kom jeg ikke fikk jeg fravær/anmerking Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Er totalt imot obligatorisk leksehjelp, av den enkle grunn at dette er helt håpløst for de sterke elevene. Dette er et genialt tilbud for de svakere elevene, men å bli tvunget til å sitte på skolen åå gjøre oppgaver i et fag du allerede har full forståelse for er veldig unødvendig og svært demotiverende. EDIT; Formuleringen "full forståelse" er kanskje litt feil (som erik den raude så fint påpeker ), men poenget mitt var at om man kan noe er det lite vits å bruke tiden sin på det Dog, i 10. klasse har jeg ikke lært en eneste ny ting i samfunnsfagundervisningen.. Endret 1. juli 2009 av ravii Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Hoho. Full forståelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Så kan det være så urettferdig, grusomt og horribelt det bare vil - regler er regler. Du bør være glad for at skolen setter inn en lærer én time ekstra, slik at dere får leksehjelp. Det er jo fantastisk. Slutt å syt. Samme sier jeg, gikk tre år på samme skole som trådstarter (SaitekQ) gjorde, og det første året hadde vi FLEX tilbudet, genialt og smart. Om du må stå opp en time tidligere gjør det ingenting, det må du gjøre når du begynner på VGS uansett, og da blir skoledagene lengre også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå