Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Recovery av Acer Aspire 5737z

Anbefalte innlegg

En venn av meg sliter med en Acer Aspire 5737z. En dag skal Vista visstnok ha sluttet å komme opp riktig -- maskinen står og loader med progress bar "i all evighet". Ved oppstart av maskinen får man melding om at maskinvare eller programvare er blitt skadet, og man har valget mellom å kjøre "repareringsmodus" eller forsøke å starte Windows som normalt. Jeg har forsøkt begge deler, men kommer ikke lengre enn til den grønne progress bar.

Maskinen ble ikke levert med OS- eller recovery-disk, men jeg fikk et tips om at denne Acer-maskinen starter recovery-partisjonen ved å taste ALT + F10 ved oppstart. Jeg prøvde dette, fikk grønn progress bar i noen minutter, så svart skjerm med stor hvit peker (dette så lovende ut, tenkte jeg), og jeg hører "arbeidslyder" fra det jeg antar er harddisken. Men det skjer ingenting, bildet bare står.

Har du noen tips til hva jeg kan gjøre? Mange takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan prøve Windows Vista Recovery Disc,og se om du kommer litt lenger ved bruk av "recovery center"

Takk for tipset. Jeg lastet ned isoen og fikk den på plate med ImgBurn. Ved boot får jeg svart-hvit-skjerm med progress bar og "Windows loading files". Da ser og hører jeg at optisk leser jobber. Så stopper den tilsynelatende å lese, mens "green bar" er på i ca. et halvt minutt. Så blir skjermen svart, og det skjer intet mer ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...