Gå til innhold

trenger hjelp til valg av skjermkort og skjerm

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vil ha meg et godt single gpu skjermkort og en 26" skjerm og lurer på tips og råd for å gjøre det beste valget med en budsjettramme på ca kr 7000.

Til nå har jeg kommet frem til at MSI GeForce GTX 285 2GB er "top of the line" av 285 kortene. Grunnen til at jeg går for 2GB kortet er fordi jeg tror det kan være lurt med tanke på 1920 x 1200 oppløsning.

Ellers er det jo fint at kortet er "ferdig overklokket"..., og at det kommer med en forbedret kjøleløsning (forhåpentligvis mindre støy).

Vil dette skjermkortet fungere godt med Crysis på beste grafikk og max AA i 1920 x 1200

Når det gjelder skjerm har jeg til nå snust en del på BenQ 24" LCD G2411HD grunnet prisen....men når noe er uforskammet billig er det alltid en hake ved det... Dessuten vil jeg helst ha 26"

Er VELDIG nysjerrig på Samsung 26" LCD Syncmaster T260, men er litt skeptisk grunnet at noen har hatt problemer med med den...

Har også snust litt påASUS 26"Wide LCD VW266H

Jeg går også helst for en skjerm som kan veggmonteres !

Har også sett på andre modeller...men er velig usikker, derfor legger jeg meg flat som kjølepasta for all hjelp jeg kan få :))

her er riggen jeg har bygd til nå :

Cooler Master Stacker 831

Corsair HX1000w

Asus Rampage II Extreme

Core i7 920 m/ Thermalright TRUE Copper

12GB OCZ Platinum XTC DDR3 1600MHz

2stk SSD ,Intel X-25M i raid0

Samsung SpinPoint F1 750GB (Scythe Quiet Drive)

Western Digital 1Tb

Audiotrak Prodigy HD2

Plextor PX-830UF Ext. DVD±RW

22' HP w2207h <--- KILL KILL KILL :))

Logitech diNovo Edge

MX Revolution

QuickCam pro 9000

Mvh

Harald

Endret av flu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

herlig maskin så langt. vet ikke helt hva jeg skal si, men skjermkortet du ser på er jo bra det. Tror ikke den kjøleløsningen bråker noe mindre. hehe.. Kjøpte akkurat den BenQ-skjermen og er overrasket. Det er episk god i forhold til prisen, og teknologien har tatt oss så langt at den ikke kan sammenlignes med min 22" som jeg kjøpte for 3400 for 3 år siden. Den er herlig den skjermen. Kjøp heller 2 24" fremfor 1 26". :)

Lenke til kommentar
takk for svar, det ble 2 stk Sapphire Radeon HD 4890 1GB TOXIC Edition

:grin2:

har tenkt på 2 skjermer, men hva da med hud'n (siktet) i spill...?

går for 26 "

se emne på det her aller beste 26"

hud'en er ikke siktet, vel? Heads up display står det for. siktet er crosshair.

uansett, spiller du så går det jo bare på en skjerm til vanlig. heftig med 26" da. :)

Lenke til kommentar

ja...hehe...stemmer det....crosshud heter det...dumme meg :)

følg med på aller beste 26"om du vil, jeg er ikke spesiellt oppegående på korrekte beskrivelser og benevnelser, men er likefullt opptatt av å gjøre gode valg ved kjøp av hardware, dessuten passer det bedre å fortsette tråden under "skjerm", da det dreier seg om et enkelkomponent.

uansett så er alle tilbakemeldinger kjærekomne for min del

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...