Gå til innhold

[Løst]Planlegger oppgraderinger til i7 - kan jeg beholde min 580W?

Anbefalte innlegg

Hai2u!

Jeg planlegger oppgraderinger av maskina, og vil ende opp med et oppsett med i7 920 (eller Xeon W3520, vi får se), HD4850, 4-5 disker, og ellers det vanlige når det gjelder minne, vifter og annet tilbehør.

Jeg har i skrivende stund en Tagan Easycon 580W som holder liv i Q6600-oppsettet mitt med Radeon HD2900XT (vel, holdt liv i, helt til skjermkortet døde). Den fungerte også eksemplarisk knirkefritt da jeg brukte en Pentium D940 i samme oppsett. Den var et grusomt strømsluk, med samme 130W-TDP som i7.

Kan jeg anta at PSU-en vil fungere greit med overnevnte oppsett? Jeg har som sagt overhodet ikke hatt problemer med den enda, og den ser ut til å være av god kvalitet.

Bonusspørsmål 1: PSU-en har en split/combine-bryter bak hvor man velger mellom å enten fordele strøm over 12V-railene eller slå dem sammen. Jeg har den på split nå, men bør jeg bytte til combine når jeg skaffer mer strømkrevende CPU og flere disker?

Bonusspørsmål 2: Fungerer det å bruke pass-through-kontakter for å gi strøm til 4 disker og evt. et DVD-drev via én kabel? Dette hadde gjort det enklere å holde det ryddig i kabinettet, men jeg er redd for å overbelaste et eller annet hvis jeg gjør det. Sikkert et ganske dumt spørsmål, men jeg stiller det uansett.

Bonusspørsmål 3: Om jeg beholder den nåværende strømforsyninga, vil det være rom for å overklokke litt? Da er det snakk om moderat overklokking for ytelsens skyld, opp til 3.7GH-ish eller noe deromkring.

-Koffein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, klarte den en Pentium D og HD2900XT, så klarer den en i7 og et HD4850. Det skjermkortet drar mindre strøm enn 2900XT i tillegg. (ca. 50W mindre så vidt jeg husker).

Skal vel gå greit å kjøre både på splittet 12V, men om noe viser seg å bli overbelastet, så er det vel bare å kjøre combined (single rail).

Å bruke mange molex-splittere er ikke alltid anbefalt, det kan ofte føre til spenningsfall om en av dem er litt slapp i kontakten.

Skal vel være rom for overklokking, der må man nok prøve seg fram til hva som går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...