Karl-Peder Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Åh! Sånt tenkte jeg å gjøre med mine egne tinnsoldater en gang for mange år siden, men det ble aldri noe av det... Følger med på dette. Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hvor lang tid tar det å sette opp dette spillet, da? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2009 Kommer ann på hvor lenge jeg gidder å male, Jeg må dele det opp. Første målet er å lage en brigade på hver side, det vil bare ta noen timer og regner med å bli ferdig med det i løpet av dagen. Det er bare 108 figurer Neste mål er å bli ferdig med en divinsjon på hver side Det vil nok ta en uke eller mindre ca. 360 figurer Neste sted er et korps på hver side, dette vil nok ta mye lengre tid Da det er 1188 figurer. Etter dette går jeg tilbake til AWI prosjektet mitt, eller 7yw prosjektet. Etter det blir det to nye krops, og vil holde på til jeg får laget alle figurene Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2009 Crap, prosjectet ble nettopp mye større, jeg syns 30x15mm baser ble for små, Så jeg valgte å gå for 40x20, men dette betyr at jeg har 24 figurer pr. base i stede for 18. Noe som betyr at jeg må male 4100 infanteri i stede for 3000 Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Du er jammen meg ikke redd for utfordringer! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Første to brigadene malt, 6 Russiske battaljoner, 3 jëger battaljoner og 3 linje(forskjellen var minimal og for det meste bare i navn) Jeg trenger en brigade til(3 flere battaljoner) Så er jeg ferdig med første divion. Jeg har nettopp bestillt basene, så jeg får ikke gjort ferdige enhetene før de kommer, i hvertfall 2 uker til kanskje mer. Men i mellomtiden kan jeg bare sette meg ned å male. Dette er som sagt 6 battaljoner, hver er på 24 figurer, så det er 144 figurer, som tilsvarer ca. 4200 soldater i virkligheten Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Ok, fått malt 456 av dem så langt, fikk prøysere i dag jeg jeg malte opp 3 battaljonere av dem. Nå har jeg malt opp tilsammen 19 battaljoner av 171: 9 russiske, 7 franske og 3 prøysiske, i morgen skal jeg male opp de første kavaleristene som blir ca. 3 regimenter med Landwehr kavaleri. Russere Franske Prøysiske Alle 456. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Tallet er nå 801 figurer. 9 Russiske battaljoner, 8 prøyssiske pluss 3 prøyssiske kavalery regiment og et prøysisk batteri. 15 Franske battaljoner og 2 franske batterier. Så til sammen 32 battaljoner, 3 kavaleri regiment og 3 batterier Noe som ville være litt over 22 000 soldater i virkligheten, eller et lite korps Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 imponerende.. keep 'em coming! Lenke til kommentar
MenuM Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Nope, i dag malte jeg 60 stykker på 3 timer og 10 minutter.Med mange pauser i mellom. Viss jeg får figurene jeg venter på i mårra(fikk ikke jævlene i dag) så skal jeg prøve å få malt 400 før jeg legger meg på søndag. Det er da 400 med de 60 jeg malte i dag, så jeg har 2 dager på meg å male 340. Når jeg malte de 40 første i dag brukte jeg 1 time 47 mniutter, eller under 3 minutter på hver figur i gjennom snittet Her er 40 stykker jeg malte i går, ferdig med basene limt og malt å male alle de figurene har jeg ikke hatt tolmodighet til. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Her er den første av ca. 20 divisjoer som jeg er helt ferdig med, en relativt liten en, på litt over 200 figurer Det forvirrende er at Prøyserne fra 1812 og utover kalte divinjonene sine brigader og brigader for regimenter. Så selv om dette er en divisjon heter den 7th Brigade Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Ok, ble ferdig med resten av basene i dag. Det er 39 baser: 32 infanteri baser, 3 artilleri baser, en limber base og 3 kavaleri baser Russere 3 brigader med 3 battaljoner hver Franskmenn 2 Brigader med med 7 og 8 battaljoner hver og 2 batterier Som dere ser kan størrelsen på brigader og divisjoner variere mye Alle 3 divisjonene tilsammen 802 figurer Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Ok, etter flere måneder uten å malt noe, har jeg begynt igjen. Ble ferdig med min andre prøysiske division i dag. IMG]http://i418.photobucket.com/albums/pp261/Gunfreak23/1stbrigade002.jpg[/img] Og her er begge divisjonene sammen, ca. 350 figurer, Jeg har fremdeles to fulle divisjoner igjen samt en advanced guard og et kavaleri og artillery reserve å gjøre før dette korpset er ferdig. Jeg tror jeg har alle figurene jeg trenger, så det er bare å sette seg ned å male. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå