vannslangen Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Lurer bare enkelt å greit om Youghurt er sunt (iallefall ikke usunt) og om pannekaker som du eks har til frokost, om det er usunt? Og da mener jeg sånn 1 til dagen av de tingene, ikke 10 liksom.? Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Sålenge du spiser med måte, er så og si ingenting direkte usundt. Variert kosthold, det er det viktigste. Da kan du nesten spise hva du vil Lenke til kommentar
opijo Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 (endret) Jeg hijaker tråden Er det sunt å drikke 8 dl 0,1 fett melk hver eneste dag før du går på skolen? (sånn si i 6 tiden) Planlegger å gå opp i vekt. Endret 28. juni 2009 av opijo Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 nei. det er ikke sunt. alt med måtehold liker folk å si.. og det er vel sant, til en viss grad... men faktum er at folk i dagens samfunn blir sykere og sykere etterhvert som tiden går, og jeg påstår at 90 % av all kronisk sykdom skyldes våre degenrerende matvaner. litt godteri her og der blir plutselig jævlig mye. måten vi behandler maten vår og stoffene vi tilsetter er nye og unaturlige, så derfor har ikke kroppen vår tilpasset seg det. pannekaker hver dag til frokost? ikke lurt. sukker, kunstige tilsetningsstoffer, korn & grønnsaker som har blitt peppra med sprøytemidler, melk og kjøtt som kommer fra dyr som har blitt fora opp på soya og tilsatt veksthormoner og proppa i antibiotika pga dyra hele tiden er syke - ikke noe av dette er bra. så, er youghurt greit? det er sikkert et bedre alternativt framfor mye av det andre drittet folk flest putter i seg. har du derimot et valg så ville jeg spist en fullkornsskive med noe fiskepålegg av noe slag til frokost. og ligg unna herda planteoljer. velg meierismør framfor margarin og ikke hør på lav-fett tullingene. opijo nei, det er ikke sunt å drikke homogenisert og pasteurisert melk. om du derimot vet om et sted hvor du kan få tak i rå, økologisk melk så er dette veldig bra. eventuelt så kan du jo kjøpe melkeprodukter fra rørosmeieriet (stort utvalg på meny) ettersom det er økologisk og det meste har ikke blitt homogenisert. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Youghurt naturell med dine egne frossenbær etc er helt greit, men så og si alle sorter youghurt i butikken med smak inneholder alt for mye sukker for å være sunt. Flere som ikke tåler melk tåler litt youghurt ganske bra. Pannekaker er forholdsvs mye kalorier og lite næring, men burde være greit av og til så lenge du tåler gluten (i hvete), laktose (melkesukker) og kasein-protein (mye av dette i melk). Pannekaker er således noe veldig mange ikke har særlig godt av og spesielt om man er veldig ung. En annen sak med melk og ost er at de inneholder stoffer som er i samme klasse som opium, og i værste fall kan dette utløse schizofreni Lenke til kommentar
opijo Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 nei, det er ikke sunt å drikke homogenisert og pasteurisert melk. om du derimot vet om et sted hvor du kan få tak i rå, økologisk melk så er dette veldig bra. eventuelt så kan du jo kjøpe melkeprodukter fra rørosmeieriet (stort utvalg på meny) ettersom det er økologisk og det meste har ikke blitt homogenisert. Så hvis jeg drikker melk alikevel , hva vil skje da? Jeg har da tenkt å gå opp i vekt uten å legge på meg så mye fett, og på tanke på at melk er ganske protein rik og lite fett (%0,1 per dl) kan det vel ikke skade? Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Hvorfor vil du legge på deg? Sannsynlig vis er det fordi du syns du selv ser spinkel ut og har lyst og bli litt tykkere...? Men hva skal du legge på deg hvis du ikke skal legge på deg fett? Da må det nesten bli muskler... Du blir ikke noe større, uten og bli feit selvom du spiser andre stoffer enn fett som f.eks proteiner. Hvis du har lyst å gå opp i vekt anbefaler jeg deg heller og trene, ellers kan du jo spise mer usunt og gå opp i fett... Ikke ta deg nær av at jeg sa at du sannsynlig vis vil bli større fordi du syns du er spinkel, har aldri sett deg og aner ikke hvem du er Lenke til kommentar
opijo Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 (endret) Hvorfor vil du legge på deg? Sannsynlig vis er det fordi du syns du selv ser spinkel ut og har lyst og bli litt tykkere...?Men hva skal du legge på deg hvis du ikke skal legge på deg fett? Da må det nesten bli muskler... Du blir ikke noe større, uten og bli feit selvom du spiser andre stoffer enn fett som f.eks proteiner. Jeg trener 3 ganger i uken styrke, det har jeg gjort en god stund nå. Har gått opp 10kg. Som som sagt, hvis man har så mye muskler så må du spise mye mer hvis jeg for eksempel ikke spiser middag i en uke kan det hende at jeg går ned 2-5kg. Skal man ha muskler må man spise mye, så jeg tenkte at melk er en sun kilde og ganske proteinrik. Jeg er ikke spinkel , jeg har fett på kroppen. men kan melk skade da? Endret 28. juni 2009 av opijo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå