btk- Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Hei. Jeg leier ut en leiligheten på en annen kant av landet. Leieboer skal nå flytte ut, og ønsker depositumet utbetalt. På lbf.no står det: Hvis leieboeren krever utbetaling, skal banken skriftlig varsle utleieren. Hun har da en måneds frist fra mottakelsen av varselet til å dokumentere at hun har reist sak mot leieboeren, eller vil fremme krav om skyldig husleie. Dette stemmer overens med hva jeg trodde - nemlig at leieboer kan gå i banken og be om å få depositum utbetalt, dersom jeg ikke sier noe på dette så får han pengene. Men han fikk beskjed i banken om at vi måtte begge to komme personlig i banken for at dette skulle bli utbetalt. Dette passer meg litt dårlig siden det vil koste meg rundt 3 000 å fly tur\retur bare for å få ordnet dette. Er det noen her med relevante erfaringer angående dette? Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Banken tar feil. Be leieboer ta med sin kopi av depositumsavtalen som ble skrevet ut av banken, da dette punktet skal stå skrevet der. Morsomt å se hvordan bankfunksjonæren reagerer. En annen måte å løse det på, er jo at du sender en signert og datert frigivelse av depositumet, samt en bekreftet kopi av din legitimasjon, på faks til banken. Burde løse seg uten problemer. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Kan du ikkje gå i din lokale bank for å ordne dette? Om leigetaker sender depositumsavtalen til deg i posten og du tar denne med i din lokale bank og signerer, så kan det vel ikkje være tvil om at du godtar at depositumskontoen blir heva. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Kan du ikkje gå i din lokale bank for å ordne dette? hvis depositumskontoen ikke er i en "riksdekkende bank" er det ikke altid mulig å stikke innom og ordne slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå