Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Utbetaling av depositum

btk-

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg leier ut en leiligheten på en annen kant av landet. Leieboer skal nå flytte ut, og ønsker depositumet utbetalt.

På lbf.no står det:

Hvis leieboeren krever utbetaling, skal banken skriftlig varsle utleieren. Hun har da en måneds frist fra mottakelsen av varselet til å dokumentere at hun har reist sak mot leieboeren, eller vil fremme krav om skyldig husleie.

Dette stemmer overens med hva jeg trodde - nemlig at leieboer kan gå i banken og be om å få depositum utbetalt, dersom jeg ikke sier noe på dette så får han pengene.

Men han fikk beskjed i banken om at vi måtte begge to komme personlig i banken for at dette skulle bli utbetalt.

Dette passer meg litt dårlig siden det vil koste meg rundt 3 000 å fly tur\retur bare for å få ordnet dette.

Er det noen her med relevante erfaringer angående dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Banken tar feil. Be leieboer ta med sin kopi av depositumsavtalen som ble skrevet ut av banken, da dette punktet skal stå skrevet der. Morsomt å se hvordan bankfunksjonæren reagerer.

En annen måte å løse det på, er jo at du sender en signert og datert frigivelse av depositumet, samt en bekreftet kopi av din legitimasjon, på faks til banken. Burde løse seg uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...