BW89 Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Har et Eos 400D og har lest at det skal gå an å bytte selvutløseren fra 2-20 sekunder, men sliter med å finne ut hvordan dette skal gjøres. Er på en båt som skal igjennom Panamakanalen og har ikke brukermanualen med meg. Så har eg sett at mange kameraer kan stilles inn slik at de tar automatisk et bilde hver 20 sekund! Er dette noe som går an å gjøre med Eos 400D?? hadde vert kult å feste Kameraert oppe i den ene masten og tatt masse bilder gjennom hele Panamakanalen! Takk for all hjelp og svar! Bjørn Willy Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 (endret) Det å ta bilder over tid med fast intervall kalles time laps. Link. Det skal være mulig å fjernstyre kameraet fra PCen via USB-kabelen, med programvare som fulgte med kameraet. (Endret: Rettet skrivefeil) Endret 28. juni 2009 av k-orm Lenke til kommentar
BW89 Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 Det å ta bilder over tid med fast intervall kalles time laps. Link.Det skal være mulig å fjerstyre kameraet fra PCen via USB-kabelen, med programvare som fulgte med kameraet. Så det går ikke an uten å bruke programvaren og pcen? Har pcen og kabelen med meg, men har ikke programvaren på denne pcen! :S Lenke til kommentar
BW89 Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 Har et Eos 400D og har lest at det skal gå an å bytte selvutløseren fra 2-20 sekunder, men sliter med å finne ut hvordan dette skal gjøres. Er på en båt som skal igjennom Panamakanalen og har ikke brukermanualen med meg. Så har eg sett at mange kameraer kan stilles inn slik at de tar automatisk et bilde hver 20 sekund! Er dette noe som går an å gjøre med Eos 400D?? hadde vert kult å feste Kameraert oppe i den ene masten og tatt masse bilder gjennom hele Panamakanalen! Takk for all hjelp og svar! Bjørn Willy Så det er sånn å forstå at eg bruker pcen til å programere Kameraet? trenger vel ikke å være tilkoblet under hele prosessen? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Jeg har ikke 400d og har aldri prøvd kameraet eller noe av programvaren, men ved å skrive inn søkeordene eos 400d time laps i søkefeltet på Google kom det opp mange linker med nyttig informasjon. På den andre siden er det en del 400d-eiere på dette forumet så noen burde ha peiling på dette. En annen ting: Hvorfor siterer du deg selv ? Bruk -knappen hvis det ikke er noe spesielt du vil sitere. Og du kan bruke Testposter -forumet for å gjøre deg kjent med og prøve ut forumets funksjoner. Anbefaler også at du tar en titt på Retningslinjene og nettiketten. I stedet for å bumpe tråden, bruk heller -knappen for å tilføye ting. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 400D har ikke noe innebygget timelaps funksjon,det kan fungere hvis kameraet er tilkoblet pc hele tiden. Det man gjør er og kjøpe en fjerutløser med mulighet til timelaps. Beklageligvis har du et problem,hvis du ikke har et helikopter på dekket og kort vei til nærmeste fotosjappe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå