Gå til innhold

EDID problem eller noe annet?

WigNut

Anbefalte innlegg

Fikk nå mitt nye XFX 295GTX og var som en liten unge på julaften. Men ble nå like skuffet som en unge på julaften som pakket ut sin første gave som inneholdt en 2 kilo`s dunk med vaskepulver... :(

Problem:

Kortet ble satt i med DVI - HDMI kabel. Men kortet ser på min monitor som en TV og kjører da en helt koko oppløsning og skjermbilde bir strukket for langt på sidene og opp og ned...

Man får ikke endret dette med skjermen da justeringene vertikalt og horisontalt er "grå" slik at man ikke kan velge de. Samme er det i nVidia kontrollpanel.

så gikk jeg på nettet å lese rundt dette og det viser seg å være et kjent EDID problem?

og det virker ikke som det er noen løsning på dette problemet for min del...

Et annet problem er at kortet fungerer utrolig bra på spill som f.eks Far Cry 2 der kortet blir brukt til sitt fulle potensiale. men i f.eks GTA4... mitt gamle 8800GTX Ultra som var klokket til smertegrensa virket jo bedre????? og spille viser at jeg kun har 896MB minne?? det er jo det 1 x 260GTX har?? jeg har jo sånn sett 2. Hva med det andre kortet??? ligger det å sover?

Men hvis noen har noen løsninger til meg på mitt EDID problem så jeg jeg være lykkelig... sitter nå å må bruke VGA kabel... og det synes i grafikk og bildekvalitet....

skjermen jeg har er en ViewSonic VX2435wm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...