JinxOx Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Hei. Vet ikke om jeg poster dette riktig, så beklager om det er feil sted å poste dette på. Jeg lurer på en ting, hjemmepcen har blitt utrolig treig i det siste. Jeg har fjernet alle unødvendige programmer, tatt diskclean up, defragmentering osv. Kjørt antivirus for å se om det er noe spyware, men alt er clean. Kan vel nevne at pcen begynner å bli ganske gammel nå, men uansett så er det den eneste jeg har for øyeblikket. Vet ikke om dette er relevant men dette står på info om pcn: Microsoft Windows XP Professional, Version 2002 Service pack 3. AMD Athlon 735 MHz, 512 MB of Ram. Jeg har også nettopp kjøpt Sims 3, og innstallert det på pcn, men når jeg starter spillet så går det veldig treigt og spillet stopper opp. Står også at jeg trenger 1 GB RAM, men på min pc så er det bare 512. Hva gjør jeg? Må jeg kjøpe noe, eller er det mulig å laste ned/innstallere/oppdatere pcn? Vil/kan ikke levere den inn på service o.l, har ikke råd til det for øyeblikket. Så hadde vært fint med litt hjelp fra dere:) Må nevne at jeg ikke er flink med pcer, så vær så snill og svar litt enkelt. Lenke til kommentar
Trancender Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Er ikke flink med pcer jeg heller, men velger å tro at det er pga, for lite ram. Lenke til kommentar
rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 (endret) . Endret 25. januar 2018 av rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Nå er vel den pc'en der så gammel at det snart truer med å gro mose på den. Man kan ikke forvente at helt nye spill skal gå plettfritt på bortimot 10 år gamle datamaskiner. Hvis du skal oppgradere rimeligst mulig så kjøp noe brukt ram og få noen du kjenner som er litt oppegående til å sette inn. Min personlige anbefaling ville vel være å kjøpe noe brukt som er litt mer futt i, man får slikt på finn til 1500-2000,- som er særdeles mye raskere enn det du har pr. idag. Lenke til kommentar
JinxOx Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 Uff, merker at jeg kanskje bør bytte pc, for den lager merkelige lyder også av og til. Hadde jo alle sims 2 spillene da, og de gikk fint. Men men, kasnkje jeg skal kjøpe en ny bærbar pc? Sett at de selges for 5-6 lapper også, vet ikke om de er noe bra? Vel, jeg får prøve å finne noen bekjente som kan disse pc-greiene og se hva som skjer. Og komme evt. tilbake dersom jeg trenger hjelp til å kjøpe ny pc. Uansett, tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå