Gå til innhold

Sinnsyk FPS-drop når PCen bruker over 50% av CPUen.

Anbefalte innlegg

Hei!

Igår satt jeg å koste meg med noen filmer etc på PCen og bestemte meg for å slå av for å legge meg. Når jeg skulle slå på PCen dagen etterpå møter jeg en lyseblå skjerm hvor PCen må scanne en harddisk for problemer. Jeg tenkte "Hva faen har jeg gjort galt nå?". Og når det står at den er ferdig så skjer det ikke en dritt, altså må jeg bare skippe den hver gang. HVis jeg skal se på film på Pcen nå så hakker det som faen og hele pcen begynner å hakke og alt går mye tregere enn før. Hvis jeg spiller et spill og hører på musikk samtidig, så begynner musikken og pcen å hakke som et rent helvette når det kommer til et loading screen. Så det virker som at med en gang pcen begynner å jobbe litt så går alt til helvette. Dette er jævlig plagsomt for jeg har knust mye tastatur de siste timene. Er det noen som har NOE peiling på hva som kan være problemet? Virus? (Jeg har scannet med AVG uten å finne noe...) Det har skjedd en gang før også men da formaterte jeg som en eneste utvei... Gadd ikke å leite etter noen løsninger.

Blei litt mye, men håper på ekspert hjelp fra en av dere :)

Mvh Christian

EDIT: Det samme som skjer med musikk og filmer skjer forresten med youtube filmer, og annen streaming på nett...

Endret av Ch1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En psykisk harddisk ;). Jeg mente fysisk.

Haha "psykisk", men tenkte liksom på virus eller noe lignende : )

Men nei er nok ikke defekt... Altså det skjer når jeg f.eks skal kopiere noe og det som som regel tar ca. 5 minutter tar kanskje 30 minutter nå... Så det må jo være noe "psykisk"...

Lenke til kommentar

Fant noe inne på Microsofts hjemmesisder som heter "Chkdsk.exe". Den kjører samme prosedyren som disk check når du starter windows bare at den kjøres manuelt i cmd.exe. Er det dette du tenker på?

Jeg har minimalt peiling på PC innenfor hardware etc, så setter pris på all hjelp : ))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...