Svish Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Har et nylig kjøpt Olympus E-520 og har ganske fort funnet ut at skal det bli noe artig så må en nok i alle fall ha to batterier slik at en kan ha et i laderen mens en har det gøy med det andre. Så på prisguiden her at jeg kan få et batteri til 95/150 kroner fra en nettbutikk i danmark mens et fra JapanPhoto (der jeg kjøpte kamera) koster meg 650/800 (avhengig om det er BLM-1 eller PS-BLM-1, og om noen kan fortelle meg forskjellen hadde det vært topp! Ser jo dønn like ut... Det som fulgte med kamera er et PS-BLM-1 ser det ut til...). Så, et uoriginalt batteri ser jo ut til å være prismessig meeget fristende. Men samtidig, med en så stor prisforskjell så blir jeg skrekkelig skeptisk. Hva er andres erfaring med dette? Er det skummelt å bruke uoriginale batterier? Er det noen fare for å skade kamera? Varer de kortere? Tåler de mindre? Sliter de i lave/høye temperaturer? Lenke til kommentar
flarsson Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Der er nogle test på nettet af flere fabrikater af uoriginale BLM-1-batterier. Disse test viser meget store vatiationer - nogle er næsten lige så gode som de originale, andre trods en lav pris ikke pengene værd. Jeg har selv nogle uoriginale batterier, der synes at være blandt de bedre - deres kapacitet er mindst 80% af de originale batterier, så til 1/6 af prisen (de var på tilbud) er det ikke ringe. Jeg skriver "mindst 80%", da jeg endnu ikke har kunnet sammenligne ved at køre begge typer batterier helt ned (jeg har kørt Oly BLM-1 ned, men endnu ikke de uoriginale). Lenke til kommentar
Svish Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 Takker for info! Etter å ha gått i sirkler og tenkt en masse tror jeg nok at jeg "feiger ut" og safer med originale denne gangen. Så er en i alle fall "sikker"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå