Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bilstereo på rommet

Anbefalte innlegg

hei jeg har et anlegg som bare ligger på rommet å støver ned .

jeg har ikke fått prøvd det enda. men går det ann å koble det opp på rommet i såfall hva

vil jeg trenge?

forsterker: MA Audio HK401SX 1800w

post-180215-1246187820_thumb.jpg

sub: PIONEER TS-W3004SPL 1000w rms 3000w max

post-180215-1246187897_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mange 12 volt batterier. en helsikes lader.

og absolutt ikke røyke, tenne lys eller gjøre noe som kan gnistre hvis du bruker syrebatterier.

(knallgassen kan værra skjip)

gele baterier er bedre.

og kanskje greit om du får tak i en lader som ikke brummer for mye.

Lenke til kommentar

spørs jo hvor lenge du vil spille høyt kontinuerlig da.

feks 4 stk 120 amp gelebatt kan nok spille en god tid før lading. problemet er att selv med 10amp lading må du da trolig lade ett døgn.

koble til vanelig forsterker er nok det greieste. da er det bare og passe på motstanden som daruu sier

Lenke til kommentar
Du kan koble basserne til en vanlig "inneforsterker"

Bare pass på at impedansen(riktig ord?) ikke er for lav, står som regel "minimum 4ohm" eller lignende bak på forsterkeren

Har du en forsterker som kan dra en 1000w subwoofer...? o.O

det er da like lett og skaffe en subb forsterker til hjemme bruk på 1000W som til bil.

Men subben er ikke på 1000W den tåler 1000W. stor forskjell.

min subb forsterker er på 500W i 8Ohm 890W ved 4Ohm. har ikke skjema på mere men skal tåle 2 Ohm. (grovt regnet nesten 1600W) Den driver 2 stk 15" bil subbere. ingen problemer.. (med unntak att cd hylla skraller)

Lenke til kommentar
Har du en forsterker som kan dra en 1000w subwoofer...? o.O

Er ikke noe problem det, det er i hovedsak sensitiviteten til elementet som bestemmer hvor høyt det blir med en liten forsterker.

Men man bør jo være litt forsiktig med å skru opp alt for høyt med en liten forsterker da

Lenke til kommentar

Skal du ha eit anlegg med kun subwoofer eller har eg gått glipp av noko her? :p

Dropp planen din og kjøp heller eit stereoanlegg meint for innebruk. Det er finare og langt meir praktisk.

Om du har bruk for pengar kan du alltids selge det, men eg ser ikkje noko problem i å la det ligge til du får bil.

Lenke til kommentar

Nei, det vil absolutt ikkje fungere. Bruk suben som det er meint, i ein subkasse i bilen. Subwooferen er uansett den minst viktige delen av eit lydanlegg. Førsteprioritet bør være den delen av anlegget som spelar av alle frekvensar over 80Hz. Subwooferen skal ta seg av frekvensar under 80Hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...