Gå til innhold

Virtuality (2009) - Pilot (Drama | Sci-Fi)

Anbefalte innlegg

Virtuality

logo.jpg

Director: Peter Berg

Writers: Ronald D. Moore (story)

Michael Taylor (story)

Genre: Drama | Sci-Fi

The crew of the Phaeton is approaching the go/no-go point of their epic 10-year journey through outer space. With the fate of Earth in their hands, the pressure is intense. The best bet for helping the crew members maintain their sanity is the cutting-edge virtual reality technology installed on the ship. It’s the perfect stress-reliever until they realize a glitch in the system has unleashed a virus on to the ship. Tensions mount as the crew decides how to contain the virus and complete their mission. Meanwhile, their lives are being taped for a reality show back on Earth in the World Broadcast Premiere of VIRTUALITY airing Friday, June 26 (8:00-10:00 PM ET/PT) on FOX. (FM-0904) (TV-TBA)
http://www.imdb.com/title/tt1219836/ http://goodshipphaeton.wordpress.com/

Jeg har planer om å se pilot-episoden idag. Tenkte dette kunne være tråden der vi kan diskutere denne nye serien som ble sendt på FOX fredag kveld. Piloten er en dobbelepisode. Det er flere måter å få sett piloten på som folk flest sikkert vet om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt research på nettet ser det ikke ut til at FOX har bekreftet noe som helst. Diverse fora og artikler viser til at det bare ble sendt en pilot uten at det var planer om å gjøre det om til serie. På IMDb profilen til Virtuality viser det heller ingenting til at dette kan være starten på en sesong av en serie. :/

Lenke til kommentar

Det var originalt ment å være en pilotepisode, men FOX likte den ikke og det ble derfor ikke utviklet noe mer. Eneste grunnen til at de sendte den var faktisk fordi de hadde laget den.

Selv synes jeg filmen var helt OK. Ikke bra, men ikke dårlig heller. Jeg forstår ikke helt hvordan de hadde tenkt å lage en TV-serie av det, det virket mye mer som en film enn en pilot. Det eneste som hintet mot en TV-serie var alle de løse trådene.

Filmen sluttet også alt for brått etter min smak, lang tid med karakterbygging og fortelling av forhistorien og så slutter hele filmen på utrolig liten tid.

Jeg synes konseptet er greit nok, men kunne vært utført mye bedre. Jeg lurte også hele tiden på hva som egentlig var hovedtingen du skulle følge med på.

(Hvis du har sett filmen les spoiler, hvis ikke så bestemmer du selv)

Var hele poenget at alt egentlig var falskt? Var det egentlig bare en realityserie (ala Doctor Who), som skulle "teste" hvordan deltakerene reagerte under eventuelle forhold på en romreise?

Eller var alt bare en eneste stor virtuell verden med samme formål?

Tror ikke jeg hadde følgt med på serien, kunne fort bli alt for tungt å følge med på.

Jeg gir filmen to Legihton Meester look-a-likes av seks mulige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...