TJ Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Hei. Jeg har fått et inntrykk av at Hercules 3D Prophet-kortene ligger noen hakk foran de andre Radeon- kortene som fra f.eks. Sapphire. Stemmer dette eller er det bare en missforståelse fra min side? Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg har et Radeon 9700 Pro fra Hercules. Om det er raskere enn andre merker, så er det isåfall bare meget marginalt. Når det gjelder overklokking så kjører jeg kjerna på 340 MHz og RAM'en på 315 MHz uten noe ekstra kjøling, og det er ikke noe problem. Har ikke lyst til å overklokke for mye, kortet er raskt nok sånn det er fra før. Bedre å ha et strøkent kort om 2 år enn å ha et slitent kort om 1 år. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Hercules er generellt designet for litt overklokking fra frabrikkens side. Sann sett kommer ofte de bedre ut i tester som også tester overklokkingsegenskapene. Men ved standard oppsett er det lite eller ingenting som skiller kortprodusentene med ATI-brikkesett. Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg skal ha nytt skjermkort snart og da blir det hercules 3dprophet helt klart. Står lit her da. http://www.hardware.no/anbefalinger/skjerm...kort/index.html Shorty Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Så akkurat på konklusjonen på den testen som hardware har gjort. Det har kanskje forandret min mening. Kortet har jo ikke video in....dette er ett stort minus syns jeg. :-? Gudene må jo vite hvorfor ikke de har lagt til denne funksjonen?? Shorty Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 I en test www.vr-zone.com har foretatt, kommer faktisk sapphire 9800pro bedre ut overklokkingsmessig, enn 3Dprophet 9800pro.... Litt rart med tanke på at hercules sitt kort har kjøleribber på baksida av gpu og på ram brikkene.... Overklokking: Sapphire 9800Pro: Kjerne - 380@472mhh Minne - 340@370mhz ddr Hercules 9800Pro Kjerne 380@460mhz Minne - 340@365mhz ddr Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Gå for den billigste du jeg tviler du vil få noen store forskjeller på kortene :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå