Gå til innhold

lyd og bilde stemmer ikke

Anbefalte innlegg

fekk på plass en ny HK avr255 på fredag.. men nå fant jeg ut at lyden kommer før den skal, eller bildet kommet for sent..

bildet kommer fra reciveren, fra hdmi kabel..

er det noe jeg kan gjøre her.. la merke til dette på fredag.. trodde kanskje det bare var noe kødd med tv signalene, men i dag når jeg skulle sette meg ner å kose meg med en film så merka jeg at her er det noe som ikke stemmer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sjekke endan på avspilleren din, eller i innstillinger på forsterkeren etter "HDMI Delay" eller noe lignende. Der skal du kunne kompentsere for forsinkelse i bilde eller lyd og synche de opp. På avspilleren heter det nok noe med sound, video delay, men på forsterkeren er det nok noe med HDMI.

Da å google navnet på det du bruker til å spille av video med og ordet delay. Samme med reciveren din. Så finner du kanskje noe mer info også.

AKIRA

Lenke til kommentar
fekk på plass en ny HK avr255 på fredag.. men nå fant jeg ut at lyden kommer før den skal, eller bildet kommet for sent..

er det noe jeg kan gjøre her.. la merke til dette på fredag.. trodde kanskje det bare var noe kødd med tv signalene, men i dag når jeg skulle sette meg ner å kose meg med en film så merka jeg at her er det noe som ikke stemmer..

Kjent fenomen. Bildet tar lenger tid å prosessere enn lyden, derav forsinket bilde i forhold til lyd.

Du kan kompensere med lydforsinkelse både i dekoder og receiver. Det burde være greir å finne ved å bla i menyene, eller (Gud forby) bruksanvisningen ;)

Lenke til kommentar

Kjent fenomen. Bildet tar lenger tid å prosessere enn lyden, derav forsinket bilde i forhold til lyd.

Du kan kompensere med lydforsinkelse både i dekoder og receiver. Det burde være greir å finne ved å bla i menyene, eller (Gud forby) bruksanvisningen ;)

ok.. får vel bøye meg i støvet å ty til bruksanvisningen..

Lenke til kommentar

Hvilken tv har du, jeg fikk ned forsinkelsen i tv bildet totalt når jeg slo av "Perfect pixel", støyreduksjon, "hd natural motion" og funksjoner som er hovedsaklig laget for å forbedre bildet fra kabelnett osv.

Jeg definerte og hdmi inngangen jeg brukte som "Spill", det senket det reserende av forsinkelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...