FCW Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Jeg har altså kikket på ny bil i 2-3 uker, prøvekjørt, prøvesittet, lest tester, sett bilder m.m. Begynner så smått å bli litt surrete i hodet. Men....ny Mondeo og ny Mazda 6 er nå faktisk i finalen. Jeg har tilbud om en Mazda 6 stv. med minste dieselmotor (2.2l,125hk/310nm), AdvancePlus, med skinnseter + litt annet. I sum en god del ekstrautstyr, inklusive BOSE anlegg, BiXenon lys. Har også en Mondeo med minste dieselmotor (2.0l, 115hk/ca 300nm). Det er en Titaniumversjon, har det samme ekstrautstyret, unntatt skinnseter, BOSE anlegg og Bixenon lys. Prisen blir ca 20000 lavere enn Mazdaen. Tilbudet har jeg kun ut Juni, så det er ikke mange dagene igjen. På min nye bil verdsetter jeg i prioritert rekkefølge: - Pålitelighet og kvalitet, minst mulig uforutsette verkstedbesøk. - Kjøreglede, komfort og ytelse. - Bruktverdi, lettsolgt, minst mulig verditap. - Pris Prismessig kommer mondeoen best ut, men Mazdaen tiltaler meg egentlig mest. Noen som har meninger eller innspill som kan hjelpe meg til å velge?? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Som trofast ford fan, så må jeg bare beklage, og si at du burde gå for mazda`n... Dette kun pga bruktbilverdien Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Mazda 6 ruster fortere under døra etc.. Leste kun dette på vg.no så veit ikke hvor sant det var og ikke var. Hehe Men jeg ville gått for Ford'en Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Det var vel snakk om gamle Mazda 6? nye er vel, tja, litt for ny til å si noe om rustproblem? Jeg ville ha gått for Mazda. Bedre rykte på merket generellt, penere bil (subjektivt da) og mer utstyr. Og som noen nevner, høyere gjennsalgsverdi. Endret 29. juni 2009 av MrLee Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 På min nye bil verdsetter jeg i prioritert rekkefølge: - Pålitelighet og kvalitet, minst mulig uforutsette verkstedbesøk. - Kjøreglede, komfort og ytelse. - Bruktverdi, lettsolgt, minst mulig verditap. - Pris Hvor mye kjøreglede får du med 125 hester? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 125 diesel hester er vel mer en nok for norske veier..? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Er vel det om man ikke har planer om forbikjøring ja. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Den motoren holder nok for de fleste Selv om den ikke akkurat er av de sprekeste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 IKKE Mondeo !! Faren min har en ny slik bil den er jo på verkstede mer en den er på veien !! Ikke si jeg ikke sa i fra... Lenke til kommentar
FCW Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 Hvor mye kjøreglede får du med 125 hester? Kjøreglede er jo et relativt og ikke minst et subjektivt begrep da Ikke alle trenger ørtenhundre Hk'er for å trives bak rattet vettu... heller ikke for å kjøre forbi noen. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 125 hester er egentlig nok i Norge. Det som er bra er jo at dette er en diesel så den har jo bra moment da- 310nm Jeg hadde fort blitt lei av så lite hester, men det er jo egentlig nok for de fleste da. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 125 hester er egentlig nok i Norge. Det som er bra er jo at dette er en diesel så den har jo bra moment da- 310nm Jeg hadde fort blitt lei av så lite hester, men det er jo egentlig nok for de fleste da. *Hva er det som er så lite med 125 krefter?.. Pappa hadde en Bmw med 110 krefter, og man kunne råkjøre med den! Og denne Mazdaen er jo til og med helt ny?! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Hvor mye kjøreglede får du med 125 hester? Trenger oppgitt effekt ha så mye med kjøreglede å gjøre da? Dessuten er da 125 hk på en slik bil mer enn nok for de fleste. Er vel det om man ikke har planer om forbikjøring ja. Dersom man ikke klarer en forbikjøring med den bilen og motoren er det noe galt med sjåføren, ikke motorstørrelsen. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Hvor mye kjøreglede får du med 125 hester? Trenger oppgitt effekt ha så mye med kjøreglede å gjøre da? Dessuten er da 125 hk på en slik bil mer enn nok for de fleste. Er vel det om man ikke har planer om forbikjøring ja. Dersom man ikke klarer en forbikjøring med den bilen og motoren er det noe galt med sjåføren, ikke motorstørrelsen. Støtter deg! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg har kjørt en Avensis med lignende motor og syntes den var dævv som en sild, men jaja. Går ann å forbikjøre men er deilig om man kan bruke det som er tilgjengelig av dreiemoment og kun ligge i et høyt gir, i stedet for å måtte gire ned til fjerde. Lenke til kommentar
ketle Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg vurderte akkurat det samme selv og ende opp med Mazda 6. Er veldig fornøyd med det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Dersom du har bakovervendt barnesete, eller store barn/voksne passasjerer, er plass i baksetet viktig for deg, og Mondeo er det beste valget. Når det gjelder feil og mangler har du jo 3 års garanti/5 års reklamasjonsrett til å få utbedret disse på, men det er selvsagt irriterende med en bil som er mye på verksted, enten den heter Mazda eller Ford, eller noe annet. Lenke til kommentar
Momicocra Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg ville valgt Mazda'en, hvis du ikke trenger veldig mye plass. Støtter også at man ikke trenger mer enn 125 hestern Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 125 hester er egentlig nok i Norge. Det som er bra er jo at dette er en diesel så den har jo bra moment da- 310nm Jeg hadde fort blitt lei av så lite hester, men det er jo egentlig nok for de fleste da. *Hva er det som er så lite med 125 krefter?.. Pappa hadde en Bmw med 110 krefter, og man kunne råkjøre med den! Og denne Mazdaen er jo til og med helt ny?! 125 Hester er lite, det er det ikke noe vits i å krangle på, men som jeg sier så er jo dette en diesel med turbo så den har jo et voldsomt moment- 310nm og det er momentet man merker i diesler med lite hester! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå