Gå til innhold

HTC Magic tråden.

Anbefalte innlegg

1. Hvor finner jeg de applikasjonene på Market som man må betale for?

2. Sjekket nettopp systemspesifikasjonene på min magic. Der står det at jeg bare har 192 MB ram. Kjøpte min på komplett, har jeg blitt lurt? Eller er resterende 96 MB skjult og reservert for så og si systemet?

De er ikke tilgjengelige for oss i norden enda, men det skal være mulig å få det inn med root tilgang (husker ikke hva programmet het, noen andre som gjør det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Hvor finner jeg de applikasjonene på Market som man må betale for?

2. Sjekket nettopp systemspesifikasjonene på min magic. Der står det at jeg bare har 192 MB ram. Kjøpte min på komplett, har jeg blitt lurt? Eller er resterende 96 MB skjult og reservert for så og si systemet?

De er ikke tilgjengelige for oss i norden enda, men det skal være mulig å få det inn med root tilgang (husker ikke hva programmet het, noen andre som gjør det?

Følg Method 2 her: http://android-dls.com/wiki/index.php?title=Magic_Rooting

Før punkt 7 bør du gjøre Nandroid backup i tilfelle noe skjærer seg (mikroskopisk sjanse).

Installer Market Enabler og tut og kjør.

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Har et lite problem her. Prøvde å roote telefonen igår og følte egentlig det gikk helt etter planen. Har fått opp Recovery utility og i tillegg gjort det etter oppskriften. (http://android-dls.com/wiki/index.php?title=Magic_Rooting)

Når jeg lastet ned SetCpu og OverclockingWidget ville disse ikke samarbeide pga "No Root access". OverclockingWidget ga en feilmld som sa ca. :"operation failure, check the su command"

Noen som vet hva jeg har gjort galt?

vet at SU=Superuser, men hvordan får jeg fikset det så jeg blir superuser?

Lenke til kommentar

Du må mest sannsynlig følge denne her også: http://android-dls.com/wiki/index.php?titl...gic_Root_Access

Hos meg fantes ikke /system/xbin/su så jeg opprettet su i /system/bin og gav den samme "permissions" som i guiden. Får en feilmelding om at "process id xxxxx is not allowed to gain superuser" eller noe i den duren, men alt ser ut til å fungere allikevel. Har ikke giddet å styre mer med det.

Lenke til kommentar

Jeg har kommet til punkt 4 i method 2, og finner min htc magic i OS'et ved å bruke "adb devices", men i fastboot mode få jeg bare beskjeden "device not found". Noen som kan hjelpe?

---

Edit: Fant ut av problemet, men nå har jeg et nytt jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med. Etter å ha fullført Method 2 fortsatte jeg med med å prøve å gi programmer root access for å blant annet kunne installere adblockprogrammet fra SlideMe. Problemet er at når jeg kommer til

* Gain root access using the existing su utility:

$ su

#

så får jeg kun feilmeldingen "$: not found". Noen som har alternative guider eller tips til hva som kan være galt? Alt av drivere og ABS er installert og telefonen er koblet til i OS-modus via USB.

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Jeg fulgte bare det som stod i guiden jeg

* Pakket ut su.zip på C:\Documents and Settings\*\Desktop\su

* Kjørte "C:\Documents and Settings\*\Desktop\su>adb push su /data/local" i CMD.

* Deretter "C:\Documents and Settings\*\Desktop\su>adb shell" i CMD

Nå har jeg kommet meg litt videre og fått gjort dette

* Skrevet '# mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system' i CMD.

* # cd /system/bin

* # mv su osu

failed on 'su' - No such file or directory

Noen ideer om hva jeg kan gjøre?

Endret av Sveen
Lenke til kommentar
Problemet er at når jeg kommer til

$ su

#

så får jeg kun feilmeldingen "$: not found". Noen som har alternative guider eller tips til hva som kan være galt? Alt av drivere og ABS er installert og telefonen er koblet til i OS-modus via USB.

Du skal ikke taste '$'. Det er shell promptet som er '$'.

Lenke til kommentar

$ su

#

Når jeg ikke skrev kun 'su' fikk jeg bare 'su: not found'.

Edit: Etter å ha letet gjennom telefonen med ASTRO, klarer jeg ikke å finne en mappe eller fil som heter su. Kan dette være det som gjør at alt stopper? Var det feil å bruke method 2?

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Og jeg siterer meg selv.

Hos meg fantes ikke /system/xbin/su så jeg opprettet su i /system/bin og gav den samme "permissions" som i guiden. Får en feilmelding om at "process id xxxxx is not allowed to gain superuser" eller noe i den duren, men alt ser ut til å fungere allikevel. Har ikke giddet å styre mer med det.

Det er ikke feil å bruke Method 2. Root access-guiden er bare unøyaktig av en eller annen grunn. Det er mulig at det er endringer i katalogstrukturen i mobilen som gjør det, jeg vet ikke. Hopp over steget der du gjør 'mv su osu' og utfør alle de andre. (mv = move, altså tar du backup av opprinnelige su. Siden den ikke finnes kan du droppe det.)

Endret av maedox
Lenke til kommentar

$ su

#

Når jeg ikke skrev kun 'su' fikk jeg bare 'su: not found'.

Edit: Etter å ha letet gjennom telefonen med ASTRO, klarer jeg ikke å finne en mappe eller fil som heter su. Kan dette være det som gjør at alt stopper? Var det feil å bruke method 2?

Vil anbefale deg å ta en titt på denne guiden : http://www.karrderized.com/romguide/.. om du ikke får det til via den vil jeg nesten anbefale deg å droppe det...

Lenke til kommentar
Og jeg siterer meg selv.

Det er ikke feil å bruke Method 2. Root access-guiden er bare unøyaktig av en eller annen grunn. Det er mulig at det er endringer i katalogstrukturen i mobilen som gjør det, jeg vet ikke. Hopp over steget der du gjør 'mv su osu' og utfør alle de andre. (mv = move, altså tar du backup av opprinnelige su. Siden den ikke finnes kan du droppe det.)

Tusen takk skal du ha. Det var alt som skulle til :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...