Gå til innhold

HTC Magic tråden.

Anbefalte innlegg

Hei har nettopp kjøpt en htc magic. Hadde tidligere en nokia. Der brukte jeg kontaktsync for å lagre alle tlf nummrene hos netcom. Når jeg nå prøver å synce med magic får jeg bare beskjed om at tlfen ikke kjennes igjen. Er det noen som har fått kontaktsync til netcom å funke med magic?.

tror nokk at dette er noe netcom kan svare på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

meh, har nå prøvd alle Hero rom variasjoner uten hell....

hver eneste gang så flasher den helt greit,

alt går fint og telefonen starter så fint med Hero boot logoen,

deretter laster den helt fint fram til en HTC logo "flasher" på skjermen noen ganger...

Her er det det lugger, telefonen blir stående med HTC logo på skjermen og jeg kan faktisk starte endel programmer med voice dialeren, men ingen wizard, bare lock skjermen som jeg kan dra oppover for å komme til htc logoen, får i tillegg beskjed om "out of service" og inget signal. :(

har prøvd alle versjoner, alle til 32A

har flashet inn engineering HBOOT og kan heldigvis komme meg tilbake til backup'en min hver gang :p takk til personen som postet det i denne tråden, funka topp ;)

Det som er virkelig plagsomt er at ION rom'en til NK02 funker helt fint, kan bare ikke bruke den siden den mangler htc sin exchange klient, og jeg vil ha eye candy :p

noen tips, eller andre som har vært borti dette?

Lenke til kommentar

Genial ting for å øke batteritiden: OverclockWidget (root)

Minimum CPU-speed er normalt 248MHz (eller der omkring). Det geniale med denne widgeten er at man kan sette egne profiler når mobilen står i standby / skjermen er slått av. I tillegg kan man gå ned til halvparten av den originale hastigheten.

Nå kjører telefonen på kun 124MHz i standby, og der hvor den da før gikk rundt 1-1.5 timer på 1% strøm, går den nå 3-4 timer på 1% strøm i standby :)

Lenke til kommentar

Fikk telefonen min på fredag og er veldig fornøyd. La inn Hero igår og liker også det.

Men det er et par ting som jeg lurer på.

1.Greier ikke å synke telefonen med HTCsync

2.Opplever at telefonen ikke finner Wlan, som jeg feks finner med iphone.

3. Noen som vet hvordan man fikser kameraproblemet.

Lenke til kommentar

Det var jeg ikke klar over. Takk for at dere sa ifra. Kanskje greit og helgardere seg med deaktivering av roaming og deaktivere datatrafikken med APNdroid? Eller vil den kombinasjonen krasje?

Holder du av knappen inne kan du så trykke på "Mobile network" for å slå av eller på edge/3g.

Men for å svare på spørsmålet ditt, ja den kombinasjonen vil funke.

Når jeg holder av-knappen inne får jeg ikke et slikt valg. Får bare Power Off, Silent Mode, Airplane og Vibration.

Den er grei. Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Det var jeg ikke klar over. Takk for at dere sa ifra. Kanskje greit og helgardere seg med deaktivering av roaming og deaktivere datatrafikken med APNdroid? Eller vil den kombinasjonen krasje?

Holder du av knappen inne kan du så trykke på "Mobile network" for å slå av eller på edge/3g.

Men for å svare på spørsmålet ditt, ja den kombinasjonen vil funke.

Når jeg holder av-knappen inne får jeg ikke et slikt valg. Får bare Power Off, Silent Mode, Airplane og Vibration.

Den er grei. Takk for svar :)

Ok, da er det sikkert en Hero ROM funksjon.

Endret av Babality
Lenke til kommentar
meh, har nå prøvd alle Hero rom variasjoner uten hell....

hver eneste gang så flasher den helt greit,

alt går fint og telefonen starter så fint med Hero boot logoen,

deretter laster den helt fint fram til en HTC logo "flasher" på skjermen noen ganger...

Her er det det lugger, telefonen blir stående med HTC logo på skjermen og jeg kan faktisk starte endel programmer med voice dialeren, men ingen wizard, bare lock skjermen som jeg kan dra oppover for å komme til htc logoen, får i tillegg beskjed om "out of service" og inget signal. :(

har prøvd alle versjoner, alle til 32A

har flashet inn engineering HBOOT og kan heldigvis komme meg tilbake til backup'en min hver gang :p takk til personen som postet det i denne tråden, funka topp ;)

Det som er virkelig plagsomt er at ION rom'en til NK02 funker helt fint, kan bare ikke bruke den siden den mangler htc sin exchange klient, og jeg vil ha eye candy :p

noen tips, eller andre som har vært borti dette?

da har jeg løst det mystiske problemet med Hero rom 1.4 på min Magic :D

om telefonen ikke vil starte når en har flashet Hero rom så bør en ta ut sim kortet før en starter opp telefonen.

Deretter får en den vanlige wizard'en!

Koble til med wifi som vanlig og sett opp de forskjellige tingene som trengs.

Slå av telefonen, sett i sim kortet og start som vanlig :D

problem solved.

og er overrasket over hvor kjapp den er, nå må jeg bare finne kamera fiksen og få dyttet inn den på telefonen ^^

Lenke til kommentar
Hvilken kamera-fix? Har lagt inn Hero på min og kameraet ser ut til å fungere akkurat som det skal...?

Original kameraet fra Hero rom'en fungerer ikke som det skal på magic,

speilvender skjermbildet selv om bildene som tas blir riktige,

eneste jeg har gjort er å pushe kamera applikasjonen fra original rom.

Om du ikke har dette problemet så har du nok en rom med dette ferdig fikset. :)

link til tråden på xda:

http://forum.xda-developers.com/showthread...ight=camera.apk

Endret av dano5
Lenke til kommentar
Hei har nettopp kjøpt en htc magic. Hadde tidligere en nokia. Der brukte jeg kontaktsync for å lagre alle tlf nummrene hos netcom. Når jeg nå prøver å synce med magic får jeg bare beskjed om at tlfen ikke kjennes igjen. Er det noen som har fått kontaktsync til netcom å funke med magic?.

Hvorfor i all verden skal du synke med Netcom når telefonen gjør det mye bedre mot Googles tjenester?

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal du synke med Netcom når telefonen gjør det mye bedre mot Googles tjenester?

Kanskje fordi kontaktene er på Netcom og ikke på Google? Googles sync er veldig bra, men hjelper lite når kontaktene ikke er der...

Lenke til kommentar

Kanskje fordi kontaktene er på Netcom og ikke på Google? Googles sync er veldig bra, men hjelper lite når kontaktene ikke er der...

ganske logisk om en tenker seg om, tror jeg vil kalle det et klassisk eksempel på iq sperre :p

eneste jeg kan tenke meg er:

Å synke kontaktene inn på en telefon (les nokia/sony ericsson)

som har støtte for Netcom Sync,

og derfra inn på en pc med f.eks. Sony Ericsson's eller Nokia's pc suite ;)

Lenke til kommentar
Hehe, ja ja, jeg tenkte på det når jeg trykket svar, men gjorde ikke noe med det.

Du kan synce Nokia-mobilen din med Google Contacts. ;)

Regnet med noe sånt siden jeg vet du er en erfaren og oppegående bruker. :)

Lenke til kommentar
Hehe, ja ja, jeg tenkte på det når jeg trykket svar, men gjorde ikke noe med det.

Du kan synce Nokia-mobilen din med Google Contacts. ;)

Regnet med noe sånt siden jeg vet du er en erfaren og oppegående bruker. :)

Jeg var ikke helt oppegående igår. :p

Lenke til kommentar

1. Hvor finner jeg de applikasjonene på Market som man må betale for?

2. Sjekket nettopp systemspesifikasjonene på min magic. Der står det at jeg bare har 192 MB ram. Kjøpte min på komplett, har jeg blitt lurt? Eller er resterende 96 MB skjult og reservert for så og si systemet?

Endret av HoLy_CoW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...