Gå til innhold

HTC Magic tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Najsern. Skal vel kanskje ha magic når jeg er ferdig med sommerjobben da. Bruker jo en 4 år gammel siemens mobil nå. Litt kjipt at magic ikke har minijack da, burde vel nesten vente på HTC hero, men likte ikke helt "bulken" nederst på den telefonen, kan ikke tenke meg at den er god å ha i lomma...

Lenke til kommentar
Flashet Hero rom inn på min Magic i dag og føler telefonen ble litt treigere. jeg har også byttet bootloaderen slik at cpu har en max på 528mhz i stedet for det som er originalt(rett over 300 mener jeg det var).

Men ellers så er Hero rommen bare helt rå :)

528mhz er standard på Magic og Hero.

The frequency of the CPU inside magic is self-adjusted according to real-time processing demand.

However, there is a parameter in rom defining the range (max and min) of cpu frequency adjustment.

In OEM roms, the max freq is set at only 384Mhz.

In the following two versions of boot.img, the cpu freq range is redefined.

[min=max=528Mhz] http://www.4shared.com/file/11593985...always528.html by richyyun

Note that when min=max=528Mhz, you battery doubtedly drains slightly faster!

ok, litt teit at de reklamerer for at det er 528Mhz CPU på telefonen når den ikke/aldri bruker mer enn 384 :/

Edit: The file link that you requested is not valid.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Rullet tilbake til cupcake i dag. telefonen ble helt utrolig treig med hero rommen.

Brukte 07/08 myhero-06 (based on Fatal1ty2787's 1.4) released by redglasses rommen. Noen som har prøvd noen andre som ikke har opplevd att den har blitt voldsomt treig ?

Lenke til kommentar

Trenger virkelig hjelp med å finna ut av hvordan eg får æøå på t9 tastaturet.

Klarer ikke å få det til og hater det skandinavia tastaturet.

Er å "roote" telefonen så vanskelig?

(brukernavnet mitt er fra når eg lagte bruker som 10år så ikke tenk på det) :blush:

Lenke til kommentar
Rullet tilbake til cupcake i dag. telefonen ble helt utrolig treig med hero rommen.

Brukte 07/08 myhero-06 (based on Fatal1ty2787's 1.4) released by redglasses rommen. Noen som har prøvd noen andre som ikke har opplevd att den har blitt voldsomt treig ?

Sikker på at du ikke bare hadde en hel mengde prosesserer kjørende i bakgrunnen? Hvis du prøver mange applikasjoner så kan de bli liggende i bakgrunnen å ta bittelitt ressurser hver. Etter en stund baller det på seg og du bør bruke programmer som TasKiller eller Advanced Task Manager for å avslutte dem (eller reboote mobilen).

Lenke til kommentar

Nei, det var bare en tanke. Jeg har ikke hoppa på flashebølgen enda, men jeg tror kanskje ikke det er så lenge til. Det klør alltid i fingrene når jeg handler nye gadgets. :D

Det kan være at du bare har vært uheldig med ROMen. Jeg har lest flere plasser om at folk er generelt veldig fornøyd med Hero-ROMene på xda.

Lenke til kommentar

nei egentlig ikke. eneste som plager meg er at bildene jeg "fester" til kontaktene blir så dårlig kvalitet på. har lagt til et bilde av madammen og når ho ringer er bildet sikkerlig kornete. Det er ikke bildet i seg selv. 

Edit: noen som vet om det finnest et bedre picture frame app? ikke helt fornøyd med de 2 jeg har.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Jeg har problemer med min HTC Magic.

På mitt WLAN hjemme har eg to accesspunkt, der det ene er et gammelt Gigabyte GN-BR01G. Problemet oppstår når eg går inn i WLAN-sonen til det Gigabyte AP'et.

Oppsettet er enkelt:

Samme SSID

WPA (1) Personal / TKIP (PGA Gigabyte, den støtter ikke WPA2)

Har DHCP'server som kjører for seg selv.

Hele pakka på samme subnet.

Eg har litt vanskelig for å forstå problemet, for på HTC'en får opp status som connectet i menyen når eg kobler opp mot det gamle AP'et og eg kan lese av serverlogen at enheten faktisk har fått tildelt adresse.

Eg får til og med kontakt med enheten fra lokalnettet. Men, jeg får ikke nett-tilgang på HTC'en samme hva jeg prøver.

Det er 4 laptoper, en iPod touch og en N82 som alle sammen fungerer utmerket på dette nett-oppsettet så eg begynner å tro at det kan være HTC Magic og det gamle Gigabyte accesspunktet som ikke er kompatibelt.

Dersom noen har tilsvarende erfaringer hadde eg satt stor pris på å få tilbakemelding.

Svarer meg selv:

HTC Magic har problemer med å koble til følgende WPA-oppsett:

WPA (1) og blandet oppsett, WPA/WPA2 som noen nye routere kan settes opp til. Beste erfaring til nå er:

WPA2 TKIP+EAS. Da virker WLAN flawless.

Til de som fremdeles sliter med Internet/MMS oppsett så er følgende oppsett det eg setter opp for kunder i butikken (fungerer i alle tilfeller til nå):

-APN1-

Name: NetCom

APN: internet.netcom.no

Proxy: <not set>

Port: <not set>

Username: <not set>

Password: <not set>

Server: <not set>

MMSC: <not set>

MMS Proxy: <not set>

MMS Port: <not set>

MCC: 242

MNC: 02

APN type: default

-APN2-

Name: NetCom MMS

APN: mms.netcom.no

Proxy: <not set>

Port: <not set>

Username: mms

Password: netcom

Server: <not set>

MMSC: http://mm/

MMS proxy: 212.169.66.4

MMS port: 8080

MCC: 242

MNC: 02

APN type: mms

PS:(!) Viss du er kunde hos en operatør som ikke har eget mobilnett (tele2/chess+++) må du passe på at du haker av for "Data roaming" under Mobile network settings..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...