tnex Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Hei, har en Rieju rs2 matrix pro 2005 mod som jeg har noen problemer med. Mitt problem er at jeg kan miste turtallet og at mopeden "dør" ut etter en stund. Det kan ta alt fra 10 sec etter at jeg har begynt å kjøre til kansje 30 minutter, og at turtallet dør ut, og mopeden nermest stopper. Hva jeg har sjekket er: - Forgasser - Luftfilter - Coil - Plugg Hva kan dette være? Lenke til kommentar
Trancender Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Bruker du choken? Evt. lar du den stå på? Da drukner du den og turtallet dabber av. Lenke til kommentar
tnex Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Bruker du choken? Evt. lar du den stå på? Da drukner du den og turtallet dabber av. Bruker ikke choken nei, prøve også og skru av choken.. men da ruest jo mopeden seg til max turtall som er lang over 12k opm. Prøve foresten en ny coil i dag og da fikk jeg turtall spærre på 9k opm. Men siden jeg har prøvd alt av det elektriske, hva kan det da være? Lenke til kommentar
Trancender Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Sjekket at bensinkrana står på for fult? Hvis ikke forgassern får rikelig med bensin vil den yte mindre. Lenke til kommentar
tnex Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Sjekket at bensinkrana står på for fult?Hvis ikke forgassern får rikelig med bensin vil den yte mindre. altå, jeg kan kjøre i 30 minutter på fullt kjør i ca 90 km/t og ikke ha noen problemer og jeg kan bare kjøre i 10 sec, og da miste turtallet... hadde det vært noe med at forgasseren ikke gir nokk bensin ville den jo ikke ha godt normalt i det hele tatt. Lenke til kommentar
Trancender Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Da vet jeg dessverre ikke. Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Hadde samma problemet før, det som hadde skjedd var at jeg hadde delvis varmskjært den. Sjekk hvordan stempel og sylinder ser ut. Lenke til kommentar
tnex Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Nå har jeg sjekket sylinder og stempel og det ser fint ut å begynner og lure noe seriøst hva dette kan være, har jo mer eller mindre sjekket alt på mopdenen. Kan det være forgasseren, jeg har jo rengjort den, men det ser jo ut som ingen ting er galt. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hva sjekket du sylinderen for? Så du skikkelig etter riper/skraper? De kan virke små, men skal ikke mye til for at den går rart.. Hvordan ser pluggen din ut? Når du starter den, og slukker den med engang, er pluggen våt? Er det perler på den? Ryker det mye hvit røyk ut av potta? Er den tungstarta? Høres rart ut det du sier at den ruser seg så jævlig når du slår av choken.. Minner om falskluft, men høres rart ut at det skal være kun når choken er av. Har ikke klart å knekke noe rundt der du fester choken da? Om du har mulighet tror jeg du skal prøve med annet innsug og en annen forgasser. Lenke til kommentar
tnex Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Hva sjekket du sylinderen for?Så du skikkelig etter riper/skraper? De kan virke små, men skal ikke mye til for at den går rart.. Hvordan ser pluggen din ut? Når du starter den, og slukker den med engang, er pluggen våt? Er det perler på den? Ryker det mye hvit røyk ut av potta? Er den tungstarta? Høres rart ut det du sier at den ruser seg så jævlig når du slår av choken.. Minner om falskluft, men høres rart ut at det skal være kun når choken er av. Har ikke klart å knekke noe rundt der du fester choken da? Om du har mulighet tror jeg du skal prøve med annet innsug og en annen forgasser. - Pluggen ser fin ut - Kommer vanelig med røyk - Den er ikke tung starta - Syilnderen og stemplet ser helt fint ut, ingen striper eller noe. Begynner seriøst å lure på hva dette kan være. - Har bestilt sylinder og stempel, men kommer til og prøve trim forgasser om det ikke funker etter at jeg har montert det nye stemplet/sylindren. Endret 2. juli 2009 av tnex Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) For mye luft? Har du gjort noe med luftfilteret i det siste? Borra det opp elns? Hvordan ser pluggen ut? Ikke bare si fin, det sier meg aboslutt ingenting.. Hadde ca samme problemet med den gamle sykkelen min, alt virka perfekt. Pluggen var litt mørk, men ikke for mørk. Starta på første kick. Lite røyk, kun pittelitt rett etter start. Ny sylinder, stempel etc. Etter litt stilling på blandingsskrua så fikk jeg bort dette problemet. Prøv å se om du ikke får til noe du også Endret 2. juli 2009 av .Butthead. Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Er den lett å starte igjen? Hvis ikke, røsk ut pluggen fort som fy for å sjekke om det er gnist. Det kan være flottøren som henger seg opp, noe som det kan være litt kinkig å finne ut av. En annen mulig årsak er rusk i tanken eller en gåen bensinkran. Dør den helt, på samme måte som når du slår av tenningen? Lenke til kommentar
tnex Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Er den lett å starte igjen?Hvis ikke, røsk ut pluggen fort som fy for å sjekke om det er gnist. Det kan være flottøren som henger seg opp, noe som det kan være litt kinkig å finne ut av. En annen mulig årsak er rusk i tanken eller en gåen bensinkran. Dør den helt, på samme måte som når du slår av tenningen? den dør ikke ut så lenge du har gass, men den mister jo turtallet og for hver gang du "gir opp" å gasse blir turtallet mindre, tar du "på gass" holder den seg på samme nivå, kommer ikke opp i turtall. Det som er, er jo at jeg kan kjøre vendig lenge uten at dette kommer, men nå i det siste har det blitt mer og mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå