Themecreator Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Hei! Jeg driver og tar en del bilder, og leter i den forbindelsen etter et program som kan optimalisere bilder... Da snakker jeg ikke om bilderedigering/komponering av egne bilder, men forbedring av allrede et allerede tatt bildet. Fjerne uønskede flekker, fjerne røde øyne, endre litt på farger, og endre på stemningen i bildet osv. osv. Jeg har hørt om Adobe Photoshop Lightroom, men har hørt at programmet er litt inviklet.. Jeg er også i utgangspunktet på jakt etter et gratis program. Siden jeg er litt nybegynner innen denne bransjen, så lurer jeg kort og godt på hvilket program som er best egnet til bildeoptimalisering. Finnes det noen programmer som er i teten innen dette? Slik som photoshop, gimp og paint.net innenfor bilderedigering? Takk for all veiledning og tips! Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Mulig disse er noe du ser etter? Dette er programmer fra Ashampoo som er eller har vært gitt ut gratis. Programmene er ikke av nyeste versjon. De er til gjengjeld gratis og har ofte de funkjsoner som man trenger. Sammlet alle i en pakke, slik at du slipper å laste ned flere filer. Velg hvor du vil leste ned -- Alle file hosting nettsider inneholder samme fil. || DL-MediaFire || DL-MegaUpload || DL-FileFactory || DL-RapidShare || Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 du kunne jo sagt litt om hvilke programer du har lagt i den pakken. Windows live phptp gallery har noen enkle instillinger, dersom du vil avansere litt har du f.eks paint.net og gimp. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 du kunne jo sagt litt om hvilke programer du har lagt i den pakken.Windows live phptp gallery har noen enkle instillinger, dersom du vil avansere litt har du f.eks paint.net og gimp. Ja, du har rett. Programmene er Photo Commander 5 og Photo Optimizer 2 Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 interessant! Jeg skal prøve den pakken du fåreslo! btw. brukes ikke paint.net mer til bilderedigering og ikke bildeoptimalisering? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Det du kaller optimalisering kaller eg redigering, Paint.NET og Gimp kan fint nyttast til dei operasjonane du nemner. Picasa fyller kanskje krava dine òg. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Optimalisering = redigering etter mitt syn, skjønner ikke helt hva du mener. For å endre på farger, fjerne flekker etc er LIghtroom utmerket og enkelt i bruk. Men det er jo primært laget for de som tar bilder i RAW, som om det fint kan brukes med jpeg. Ellers enig med Torbjørn mtp gratis software. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå