Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med å lage film?

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er utrolig morsomt å lage filmer. Jeg var på Stabæk Fotballs hjemmeside nå nettopp og fant denne videoen:

Dette er kampsammendrag mellom en G19-kamp mellom Stabæk og Lyn. Når du ser starten ser man at lagoppstilling, som blir til posisjoner, kommer opp på skjermen på en elegant måte. På intervjuene på slutten kommer det opp på skjermen hvem som blir intervjuet.

Er det noen som vet om et eller flere programmer jeg kan bruke for å lage en slik film? Hvis noen finner et program for Mac hadde det vært fint, men sier ja takk til alle forslag uansett om det er Windows eller Mac.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med lagoppstilling kan man lage i Keynote, eksportere som Quicktime fil og legge klippet inn i videoen. Navn på de som snakker er bare å lage i et annet program( PS, Open Office Draw, e.l.), eksportere som en TIFF fil of legge filen inn i klippet.

Anbefaller Final Cut Express( mye mer kontroll ved overganger, ved audio, mer ryddig UI enn iMovie). FCE kommer med LiveType, som lar deg animere tekst og lage en del effekter som f.eks. introen til videoen.

Keynote og et grafikkprogram som PS for å lage grafikk og lagoppstillinger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har fått meg Final Cut Express nå, og da har det kommet ett nytt problem:

Uansett hva jeg legger til kommer det en blå skjerm (på selve filmen) hvor det står Rerented (eller noe i den duren), men filmen funker i den skjermen som forhåndsviser ett og ett klipp.

Noen som vet hvordan jeg får vekk dette hver gang jeg prøver å lage noe i FCE?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...