Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Vectra 96mod med tekniske problemer

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Opel Vectra 1996 moddel sedan, som har tekniske problemer.

Probleme:

1. Bremselyse i bakruta funker noen ganger(helst aldri)

2. Lyse i dashbordet lyser bare 90% av affekten det skal lyse(altså redusert lys)

3. Sentrallåsen kommer og går. (funker med nøkkel, men ikke med knappen på nøkkel klippe, prøvde å bytte batteri i den, men funka fortsatt ikke.)

Disse feilene variere veldig. Probleme kommer å går kan man si....

Jeg lurte på om noen vet hvilket relè i bilen som har tatt kvelden, og hvor det befinner seg i bilen. :p

Rindal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har en Opel Vectra 1996 moddel sedan, som har tekniske problemer.

Probleme:

1. Bremselyse i bakruta funker noen ganger(helst aldri)

2. Lyse i dashbordet lyser bare 90% av affekten det skal lyse(altså redusert lys)

3. Sentrallåsen kommer og går. (funker med nøkkel, men ikke med knappen på nøkkel klippe, prøvde å bytte batteri i den, men funka fortsatt ikke.)

Disse feilene variere veldig. Probleme kommer å går kan man si....

Jeg lurte på om noen vet hvilket relè i bilen som har tatt kvelden, og hvor det befinner seg i bilen. :p

Rindal

Eh,rele?...hva får deg til å tro at et rele er gåent?

tipper feilene ligger her:

punkt 1) dårlig kontakt eller ledningsbrudd i ledningene som går fra baklykta og opp til lys i ruta.

punkt 2)enten er ein eller fleire av pærene gåen,eller er det problemer med den bryteren du regulerer lys-styrken i instrumentpanelet med.

punkt 3) enten er fjernstyringen på nøkkel-knippe ødelagt,eller det er noe feil med mottakeren i bilen eller kablingen til/fra denne.dette må måles for å feilsøke...

små feil som bør være kjapt å finne ut av :)

Lykke til!!

Lenke til kommentar

Fordi noen ganger så funker en av de tingene 100%, men da funker en annen ting ikke i det heletatt.

De fleste elektriske komponenter i bilen blir styrt av relèer i bilen som skal "slå" inn koblingen(e) noen som jeg trur den ikke klarer lengre :)

Men takk for tippsa! Skal prøve det ut :)

Lenke til kommentar
Fordi noen ganger så funker en av de tingene 100%, men da funker en annen ting ikke i det heletatt.

De fleste elektriske komponenter i bilen blir styrt av relèer i bilen som skal "slå" inn koblingen(e) noen som jeg trur den ikke klarer lengre :)

Men takk for tippsa! Skal prøve det ut :)

Når fleire elektriske problem "avhenger" av kvarandre er det som regel ein jordingsfeil ein plass,men i ditt tilfelle trur eg ærlig talt at det er tre separate feil......

ang punkt 1) virker bremselyset i baklyktene då? dersom de gjør det er kontaktvansker mellom baklykt og rutelys eineste tenkelige årsak....såsant pæra er i orden og har kontakt i lampen då selvsagt ;)

dersom ikkje bremselyset virker i baklyktene,ville eg sjekket bremselysbryter og sikringer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...