Rindal Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Hei! Jeg har en Opel Vectra 1996 moddel sedan, som har tekniske problemer. Probleme: 1. Bremselyse i bakruta funker noen ganger(helst aldri) 2. Lyse i dashbordet lyser bare 90% av affekten det skal lyse(altså redusert lys) 3. Sentrallåsen kommer og går. (funker med nøkkel, men ikke med knappen på nøkkel klippe, prøvde å bytte batteri i den, men funka fortsatt ikke.) Disse feilene variere veldig. Probleme kommer å går kan man si.... Jeg lurte på om noen vet hvilket relè i bilen som har tatt kvelden, og hvor det befinner seg i bilen. Rindal Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 tipper releet sitter under panseret rett under frontruta på venstre side under et plastdeksel Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Hei! Jeg har en Opel Vectra 1996 moddel sedan, som har tekniske problemer. Probleme: 1. Bremselyse i bakruta funker noen ganger(helst aldri) 2. Lyse i dashbordet lyser bare 90% av affekten det skal lyse(altså redusert lys) 3. Sentrallåsen kommer og går. (funker med nøkkel, men ikke med knappen på nøkkel klippe, prøvde å bytte batteri i den, men funka fortsatt ikke.) Disse feilene variere veldig. Probleme kommer å går kan man si.... Jeg lurte på om noen vet hvilket relè i bilen som har tatt kvelden, og hvor det befinner seg i bilen. Rindal Eh,rele?...hva får deg til å tro at et rele er gåent? tipper feilene ligger her: punkt 1) dårlig kontakt eller ledningsbrudd i ledningene som går fra baklykta og opp til lys i ruta. punkt 2)enten er ein eller fleire av pærene gåen,eller er det problemer med den bryteren du regulerer lys-styrken i instrumentpanelet med. punkt 3) enten er fjernstyringen på nøkkel-knippe ødelagt,eller det er noe feil med mottakeren i bilen eller kablingen til/fra denne.dette må måles for å feilsøke... små feil som bør være kjapt å finne ut av Lykke til!! Lenke til kommentar
Rindal Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 Fordi noen ganger så funker en av de tingene 100%, men da funker en annen ting ikke i det heletatt. De fleste elektriske komponenter i bilen blir styrt av relèer i bilen som skal "slå" inn koblingen(e) noen som jeg trur den ikke klarer lengre Men takk for tippsa! Skal prøve det ut Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Fordi noen ganger så funker en av de tingene 100%, men da funker en annen ting ikke i det heletatt. De fleste elektriske komponenter i bilen blir styrt av relèer i bilen som skal "slå" inn koblingen(e) noen som jeg trur den ikke klarer lengre Men takk for tippsa! Skal prøve det ut Når fleire elektriske problem "avhenger" av kvarandre er det som regel ein jordingsfeil ein plass,men i ditt tilfelle trur eg ærlig talt at det er tre separate feil...... ang punkt 1) virker bremselyset i baklyktene då? dersom de gjør det er kontaktvansker mellom baklykt og rutelys eineste tenkelige årsak....såsant pæra er i orden og har kontakt i lampen då selvsagt dersom ikkje bremselyset virker i baklyktene,ville eg sjekket bremselysbryter og sikringer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå