Super_Glue Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 For to dager siden kjøpte jeg et Olympus mju tough 6000. på Lefdal Kom hjem og pakket det ut. Første jeg la merke til var en "død" piksel på skjermen. Andre ting jeg ikke liker var kvaliteten på bildene, som ble veldig slørete. Konfronterer dette med butikken, og de påstår at leverandøren sier at kameraet kan ha opptil 3 "døde" piksler før dette er noen grunn til heving av kjøpet. Sett i sammenheng med dårlig kvalitet på bildenem synes jeg at dette bør kunne reklameres for, og at butikken burde gi meg et tilsvarende produkt. Blir liksom som å kjøpe ny bil med en liten bulk i døren. Har ikke funnet meg i at leverandøren har sagt at det må være 3 bulker før dette gir grunn til å få et annet produkt. Noen synspunkter? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Mener du død piksel på bildevisningen på skjermen eller død pixel på selve bildefilen? Tenker det er på bildefilen siden du sier man kan se det i sammenheng med dårlig bildekvalitet. Har du ikke noe eksempelbilde å laste opp? Lenke til kommentar
Super_Glue Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Mener du død piksel på bildevisningen på skjermen eller død pixel på selve bildefilen? Tenker det er på bildefilen siden du sier man kan se det i sammenheng med dårlig bildekvalitet. Har du ikke noe eksempelbilde å laste opp? Bildedkvaliteten er ikke tilfredstillende. Bildene blir ufokusert og slørete. Dette er nok ikke en konsekvens av manglende (død) piksel på skjermen. Ksn ikke se at denne mangler i selve bildene. Har probl. med hastigheten på min adsl så jeg velger å ikke laste opp noen bilder. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 1 død piksel er nok desverre ikke nok til å ha reklameringsgrunnlag. Er det mulig at du har vært borti noen innstillinger på kameraet som gjør at det er dårlig bildekvalitet? Det kan selvfølgelig være en defekt CCD men sjansen er veldig liten. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Som andre sier, så er en død pixel i utgangspunktet ikke et reklamasjonsgrunnlag. Det forutsetter imidlertid at den døde pixelen er på skjermen, og ikke på selve bildefilen. Angående bildekvaliteten, er det ikke verre enn å sammenligne med testbilder på internett, eller med et identisk kamera i butikken for å sjekke om ditt kamera har en feil. De vanntette kameraene til Olympus er uansett ikke de beste på bildekvalitet, noe du fort kunne funnet ut om du enten leste noen tester på nettet, spurte på et forum eller prøvde kameraet med et eget minnekort i butikken så du kunne sjekket bildene i ro og mak hjemme før du kjøpte, eller på en av butikkens PC'er. Av den siste grunnen har du ikke en lovfestet rett til angrerett når du kjøper i butikk. Noen kjeder opererer med angrerett også ved kjøp i butikk, men det ytes kun som en ekstraservice. Jeg ville allikevel fortalt butikken at jeg ikke var fornøyd, og ikke bare lagt frem pixelen som grunnlag for dette. Vil de beholde deg som kunde, lar de deg bytte kameraet inn i en annen modell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå