Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan bli bedre

Anbefalte innlegg

Gjest pålle

Hei.. jeg har astma og har hatt det hele livet, jeg var mye aktiv men fikk astma annfall 13 år gammel. Da lå jeg på sykehus i flere uker og brukte mye medesin. Da jeg kom ut igjen orket jeg ikke en gang og jogge, men en dag bestemte jeg meg at asmaen ikke skulle stoppe min videre satsing på fotballen som jeg likte godt. Jeg begynte så smått og gå og jogge når jeg orket det. Fikk også et tips om og unngå mye inntak av sukker og det hjelpte MYE. Etter mye trening spesielt utholdenhet så klarte jeg og komme på sonelaget i fotball her jeg bor. Jeg var fortsatt tett i luftveiene, men etter og ha unngått sukker(mye) og trenet jevnlig så var jeg fortsatt god form. Nå i dag er jeg 17 år og har begynt med satsing på sykkel , etter mye trening har jeg blant annet vunnet klasseseier i trondheim-oslo og ellers gode resultat. Det jeg vil si med dette er at med mye bestemt trening og rett medisin bruk, og kanskje unngå sukker så er alt mulig. Men en må ha vilje og ikke la denne astma dritten ta overhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...