Gå til innhold

[Løst]Noen tanker om denne gaming pc'en?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kabinett Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning)

Hovedkort 1333FSB MSI P45 NEO-F, P45, Socket-775, DDR2, 1600FSB, ATX, ICH10, PCI-Ex(2.0)x16

Prosessorer Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

Skjermkort XFX GeForce GTS 250 512MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, 2xDVI, Graphics Plus, 738/2200Mhz

Optisk leser/brenner, Blu-Ray Samsung DVD±RW burner, SH-S223B 22x DVD, DVDRAM, SATA, Black, Bulk

Multikortleser USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,SM,MMC/SD/microSD,MS,xD (bulk)

Strømforsyninger Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL

DDR2 minne (OBS! For full utnyttelse av 4gb minne eller mer kreves 64bit Vista) Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 2GB KIT CL5 Kit w/2x 1GB XMS2-6400 dimm's, CL5-5-5-18, 800MHz

Harddisk Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB, Intellipower

Tastatur Logitech Deluxe 250 Keyboard NO USB Sort OEM

Mus Logitech OEM Optical Wheel Mouse Sort USB

Operativsystem 32-bit Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk Komplett, kun til PC produksjon

Om eg bytter RAM med

Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 Kit w/2x 2GB XMS2-6400 dimm's, CL5-5-5-18, 800MHz

og Prossessoren med Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

BenQ 21,5" LCD G2220HD som skjerm,

Så er det skjermkortet.... Skal eg beholde XFX GeForce GTS 250 512MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, 2xDVI, Graphics Plus, 738/2200Mhz? Eller skal eg bytte noe?

Her er alternativene.

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10274

Endret av BuUrNt
Lenke til kommentar
Bygg selv.

E8400 prossesor (E8500 er bare litt overklokket edition av E8400, og mye dyrere)

MSI P45 (Helt greit hovedkort, for budjsett.

Ati 4890 Veldig bra kort, og koster ikke hele lommeboka.

Corsair 4GB God ram, du kan nokk finne en litt billigere.

Dette er nokk noe du kan starte med.

Tusen takk for hjelpen, så med dine endringer så burde eg kjøpe den sånn?

Og, vil den klare GTA IV?

Også, kan eg bare klokke E8400 opp til E8500?

Endret av BuUrNt
Lenke til kommentar
gå hvertfall for en Quad prosessor. Så ville jeg satset på en Hovedkort som støtter crossfire og gått for et 4850 og seinere kanskje oppgradert til 2stk 4850. Men som sagt. ingen av de skjermkortene man har mulighet og velge er noe supre kort.

støtter Asus P5Q Turbo, P45, Socket-775 crossfire?, hva er forskjellen på Quad og dual core?

Endret av BuUrNt
Lenke til kommentar
gå hvertfall for en Quad prosessor. Så ville jeg satset på en Hovedkort som støtter crossfire og gått for et 4850 og seinere kanskje oppgradert til 2stk 4850. Men som sagt. ingen av de skjermkortene man har mulighet og velge er noe supre kort.

støtter Asus P5Q Turbo, P45, Socket-775 crossfire?, hva er forskjellen på Quad og dual core?

Dual = 2kjerner

Quad = 4kjerner

Skulle du ikke bruke Deluxe utgaven?

Lenke til kommentar

Dual = 2kjerner

Quad = 4kjerner

Deluxe? Deluxe av hva?

Endret av BuUrNt
Lenke til kommentar
Turbo ser ikke ut å ha... men PRO utgaven har støtte for CF.

Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16, dette støtter allså Crossfire?

Og hva har Crossfire å si?

Endret av BuUrNt
Lenke til kommentar

sjekk ut Komplett.no sine pc-deler det er ganske bra

såg dessuten på toppen av sia her en reklame for benq 24" på tilbud på komplett.

den her

eller den her

den siste har to skjermkort, men "berre" 3 kjernes prosessor, det ser ut som om det er litt billigare å kjøpe "pc i deler" enn å kjøpoe ein-og-ein del.

her er 24" skjermen

Cf, eller CrossFire vil sei at du kan ha 2 skjermkort samtidig på eit hovedkort, vist det er Quadcrossfire er det vel 3-eller 4 skjermkort.

vist du ikkje kjøjper 2 skjermkort med ein gang meinar eg at det ikkje er poeng med CF, forr når du først kjøper eit til er det sikkert komt noko endå betre på markedet som er bedre enn to, eg meinar du kan legge litt eksstra pengar i skjermkortet og heller vente litt lenger med å oppgadere, du får sikkert dårligare ytelse i begynnelsen, men du kan oppgadere forare med dei pengane du sparar.

Endret av lurifax666
Lenke til kommentar

Dual = 2kjerner

Quad = 4kjerner

Deluxe? Deluxe av hva?

Bygg selv istede! Tenk litt som dette:

Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Socket-AM3

HIS Radeon HD 4890 1GB GDDR5

AMD Phenom II X4 945

Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,

Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN

Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9

5Western Digital Caviar GP 500GB SATA2,

antec 900

pris rund 9000 uten OS. Du kan gjerne bytte ut prossesoren med en 955, toppmodellen til AMD forsatt pris rundt 9000

Lenke til kommentar

Jeg støtter Bigggan sitt forslag.

Og bare lasted ned en beta av Windows 7, og bruke det som OS foreløpig.

Du trenger ikke være redd for å bygge selv, det er som å bygge med lego - og at du kan se på youtube om du trenger noe hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...