andprobog Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) Hei, Jeg skal til USA nå på mandag. Jeg har alltid hatt et kompaktkamera, men nå ønsker jeg å spandere et speilreflekskamera. Jeg har forstått det slik at man får mye bedre bilder med speilreflekskamera og at det er mange flere justeringsmuligheter. Har lest en god del på Akam.no om speilreflekskameraer, anbefalinger, linser etc., men synes det allikevel er litt vanskelig å velge et kamera og passende linser. Jeg har sett litt på Nikon D90. Jeg er ikke helt sikker på hvor mye bedre D90 er sammenlignet med kameraer til en god del mindre. Som sagt har jeg aldri hatt et speilreflekskamera, men jeg anser meg selv for å være godt over gjennomsnittet når det gjelder tekniske ting. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe kamera når jeg er i USA. Har sett en del på eBay.com og funnet en del kits med linser og masse annet utstyr. Jeg skal bruke kameraet til det meste, kanskje mest ute i naturen (skibakken, båt, fjellet, vannski/wakeboard) og innendørs. Jeg tror at jeg til å starte med ønsker en god allround linse som takler de fleste forhold. Nikon D90 med diverse linser og annet tilbehør: http://cgi.ebay.com/Nikon-D90-Digital-SLR-...:1|293:1|294:50 Er det et godt tilbud? Hva med linsene? Er det andre kameraer som kan måle seg med Nikon D90, men til lavere pris? Og hva tenker dere om å kjøpe kamera fra USA? Vet at garantien ikke gjelder i Norge, men jeg er selv ofte i USA pluss at min onkel bor der. Takk på forhånd! Andreas Endret 27. juni 2009 av andprobog Lenke til kommentar
andprobog Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Jeg har også sett på dette tilbudet. Meget likt, men bare med Tamron-linser: http://cgi.ebay.com/Nikon-D90-DIG-SLR-Came...:1|293:1|294:50 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Vel. for det første så må du være klar over at det ikke er ett nytt kamera. Det er reparert. Objektivene som følger med er ok. <- første link. Selv om kamera er nytt er objektiven som følger med til kit 2 er søppel. Jeg ville satset på å kjøpe kamerahus i Norge, og heller sett på objektiver fra USA. Da gjerne fra seriøse forhandlere som adorama eller BHphotovideo. Sier ikke at ebay selgerene ikke er seriøse, men du må VITE hva du kjøper hvis du skal ha en av disse pakkene. Prisen blir ikke helt så lav heller når man legger på 25% merverdi avgift og tenker på at du ikke har 5års reklamasjon på ebay slik du har her Lenke til kommentar
andprobog Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Vel. for det første så må du være klar over at det ikke er ett nytt kamera. Det er reparert. Objektivene som følger med er ok. <- første link.Selv om kamera er nytt er objektiven som følger med til kit 2 er søppel. Jeg ville satset på å kjøpe kamerahus i Norge, og heller sett på objektiver fra USA. Da gjerne fra seriøse forhandlere som adorama eller BHphotovideo. Sier ikke at ebay selgerene ikke er seriøse, men du må VITE hva du kjøper hvis du skal ha en av disse pakkene. Prisen blir ikke helt så lav heller når man legger på 25% merverdi avgift og tenker på at du ikke har 5års reklamasjon på ebay slik du har her Hei, Takk for svar. Hvis det stod at det var refurbished, så var det feil link. Beklager det. Det jeg har sett på var helt likt, bare helt nytt. Er Nikon D90 et kamera du vil anbefale? Lenke til kommentar
andprobog Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Det var dette jeg hadde sett på (beklager feil link): http://cgi.ebay.com/USA-Nikon-D90-Digital-...3DLVI%26ps%3D54 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) 10200kr for det? Tja, jeg hadde kjøpt i Norge heller. Prisforksjellen med frakt og merverdiavgift blir nemlig ikke så stor, disse ebay selgerene legger ved mye fyllstoff for å få det til å se ut som ett bedre kjøp enn det er. + du får reklamasjonsrett i Norge. På siba får du d90 kit med 18-55 VR som er endel bedre enn den som følger med for 8095kr Nikon 70-300mm f/4-5.6G har vel en utsalgspris på rundt 1700kr, om enn det. Spørsmålet blir om fyllmassen rettferdiggjør bestilling ifra ebay... # ikon 18-55mm f/3.5-5.6G ED AF-S DX <- greit nok... ikke det nye med VR # Nikon 70-300mm f/4-5.6G AF Zoom-Nikkor <- styr unna - det er ikke med VR som det avbildede # Wide Angle Lens and Telephoto Lens <- styr unna som pesten # 3 Piece HIGH Resolution Filter Kit <- greit nok, men jeg tipper de bare gjør bildene dine værre enn bedre # 16GB Secure Digital Memory Card <- sannsynligvis andresortering # USB Secure Digital Card Reader # DC Backpack <- greit nok # Heavy Duty Aluminum Hard Case <- greit nok # Deluxe Tripod <- sikkert greit nok # Table Top Tripod <- sløs med fraktpenger... # Bower i-TTL Flash <- hmm, tvilsomt. # Professional 3 Pc. Lens Cleaning Kit <- greit nok # Screen Protectors <- greit nok # Nikon DVD Guide <- greit nok verd det? Jeg mener ikke det. D90 har jeg ingen direkte erfaringer med, men de fleste ser ut til å være positive. Skal mye til for at Nikon laget en sitron i det segmentet Endret 27. juni 2009 av MrLee Lenke til kommentar
andprobog Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 10200kr for det? Tja, jeg hadde kjøpt i Norge heller. Prisforksjellen med frakt og merverdiavgift blir nemlig ikke så stor, disse ebay selgerene legger ved mye fyllstoff for å få det til å se ut som ett bedre kjøp enn det er. + du får reklamasjonsrett i Norge. På siba får du d90 kit med 18-55 VR som er endel bedre enn den som følger med for 8095kr Nikon 70-300mm f/4-5.6G har vel en utsalgspris på rundt 1700kr, om enn det. Spørsmålet blir om fyllmassen rettferdiggjør bestilling ifra ebay... # ikon 18-55mm f/3.5-5.6G ED AF-S DX <- greit nok... ikke det nye med VR # Nikon 70-300mm f/4-5.6G AF Zoom-Nikkor <- styr unna - det er ikke med VR som det avbildede # Wide Angle Lens and Telephoto Lens <- styr unna som pesten # 3 Piece HIGH Resolution Filter Kit <- greit nok, men jeg tipper de bare gjør bildene dine værre enn bedre # 16GB Secure Digital Memory Card <- sannsynligvis andresortering # USB Secure Digital Card Reader # DC Backpack <- greit nok # Heavy Duty Aluminum Hard Case <- greit nok # Deluxe Tripod <- sikkert greit nok # Table Top Tripod <- sløs med fraktpenger... # Bower i-TTL Flash <- hmm, tvilsomt. # Professional 3 Pc. Lens Cleaning Kit <- greit nok # Screen Protectors <- greit nok # Nikon DVD Guide <- greit nok verd det? Jeg mener ikke det. D90 har jeg ingen direkte erfaringer med, men de fleste ser ut til å være positive. Skal mye til for at Nikon laget en sitron i det segmentet Skjønner hva du mener. Blir nok da at jeg kjøper kamera i Norge på mandag og linser fra USA. Du anbefaler å kjøpe linse fra USA? Noen spesielle du anbefaler? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 HVIS du plent skal kjøpe fra USA, så er det objektiver som er anbefalt å kjøpe. Du må nesten se på prisen om det er verd det. Husk å regne med mva. både på pris OG frakt hvis det blir over 200kr. Hvilke objektiver du skal ha må du nesten finne ut selv. prisklasse, bruksområde o.s.v... jeg anbefaler at du holder deg til 18-55 som følger med i starten, så ser du fort hvor skoen trykker. Lenke til kommentar
andprobog Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 HVIS du plent skal kjøpe fra USA, så er det objektiver som er anbefalt å kjøpe. Du må nesten se på prisen om det er verd det.Husk å regne med mva. både på pris OG frakt hvis det blir over 200kr. Hvilke objektiver du skal ha må du nesten finne ut selv. prisklasse, bruksområde o.s.v... jeg anbefaler at du holder deg til 18-55 som følger med i starten, så ser du fort hvor skoen trykker. Jeg vil ha en god allround linse til å starte med i tiden jeg lærer å bruke kameraet. Hva med 18-105mm VR Lens istedenfor 18-55? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Sikkert helt grei. Hvis du vil slå på stortromma så er det jo også 16-85mm VR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå