Mathias-S Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) Fikk i dag brev i posten fra skolen. I brevet lå det 5 ark: - Kompetansebevis - Kopi av kompetansebevis med skolens stempel - Et ark med informasjon om klagerettigheter - Et ark hvor det står at "Det er viktig at du sender kopi av vitnemålet til Samordna opptak" - Et ark med informasjon om hva man skal gjøre hvis man har fått karakteren 1, IV (ikke vurdering) eller var syk under eksamen Jeg forventet vitnemål. Kompetansebeviset viser at jeg har bestått alle fag. 3 dager fravær tilsammen. Men på toppen står det bare at 2. og 3. året er bestått. Her er et bilde av toppen av kompetansebeviset mitt (det røde er lagt til av meg): (trykk på bildet for større versjon) Jeg vil bare understreke at jeg har bestått alle fagene, også eksamener, og likevel får jeg ikke bestått? Noen som vet hva dette betyr? Har selvfølgelig tatt kontakt med skolen, men de er vanligvis ganske trege på å svare... Endret 29. juni 2009 av Mathias-S Lenke til kommentar
mjskovly Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Har du tatt førsteåret i utlandet? Mest sannsynlig en feil eller så mangler du et førsteklassefag som Matte T/P Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Umulig å si noe med mindre vi får se hvilke fag du har bestått. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Lukter byråkratisk tabbe. Har du strøket på et fag i første klasse veit du det. Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 Har du tatt førsteåret i utlandet? Mest sannsynlig en feil eller så mangler du et førsteklassefag som Matte T/P Første år tok jeg på en privat vgs (Akademiet) som følger den offentlige læreplanen på linje med offentlig skole og man får også vitnemål osv. De to siste årene tok jeg på offentlig skole. Jeg har sjekket med skolen ved flere anledninger at kompetansebevis fra 1. er i orden og at alt har vært som det skal. Har ikke fått noen indikasjon på noe annet. Umulig å si noe med mindre vi får se hvilke fag du har bestått. Som sagt har jeg ikke strøket i noen fag. Dette er fagene jeg har hatt og som står på kompetansebeviset: Fellesfag: - Engelsk - Spansk I - Geografi - Historie - Kroppsøving - Matematikk teoretisk - Naturfag - Norsk hovedmål - Norsk sidemål (her har jeg karakteren "deltatt" da jeg er fritatt for vurdering) - Norsk muntlig - Religion og etikk - Samfunnsfag Programfag: - Fysikk 1 - Fysikk 2 - Kjemi 1 - Kjemi 2 - Matematikk R1 - Matematikk R2 - Matematikk R2, muntlig (dette var eksamen i vår) - Internasjonal engelsk - Internasjonal engelsk, muntlig Lukter byråkratisk tabbe.Har du strøket på et fag i første klasse veit du det. Jeg fikk én 4, resten 5/6. Vet karakteren min i alle fag utenat, og vet at ingen var dårligere Lenke til kommentar
MathiasT-S Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Off Topic: Jeg må si vi har meget likt navn Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Aha, da høres det ut som om du må høre med VGSen din hva du skal gjøre for å få dette "lagt sammen" til ett vitnemål. Du skal ha et kompetansebevis for førsteåret fra den private skolen også, ikke sant? Enten tar Samordna Opptak mot begge kompetansebevisene og du trenger ikke gjøre noe mer, eller så må du få VGS til å fikse et vitnemål til deg. Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 Ja, jeg har kompetansebevis fra første klasse. Får ringe dit i morgen og høre, evt høre med med Samordna Opptak også. Off-topic @MathiasT-S: Du må ha kopiert navnet! Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Har et lignende spørsmål. På mitt kompetansebevis står det bare "fullført" på andreåret. Hvorfor det? Jeg strøk i et fag andreåret, meg klagde og fikk ståkarakter. Jeg fikk 1 på privatisteksamen i Treningslære 1, men det var jo nå i tredjeklassen, så da burde det jo stått på tredjeåret. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
MathiasT-S Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Ja, jeg har kompetansebevis fra første klasse. Får ringe dit i morgen og høre, evt høre med med Samordna Opptak også. Off-topic @MathiasT-S: Du må ha kopiert navnet! Neida hehe, pleide å bruke det på CS for flere år siden. Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 Fikk ordnet det. Problemet var at Akademiet, som jeg gikk på i 1. klasse, ikke hadde ført karakterene riktig. Det ble raskt ordnet opp, så da får jeg endelig vitnemålet mitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå