Cisco Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Heisann, Rett etter at jeg hadde fått bygget meg ny PC for litt siden klarte jeg å få sølt noe - ikke spør meg, jeg vet virkelig ikke hva det kan være - ned i maskinen. Hovedkortet er dødt, men de fleste andre komponenter fungerer, dvs. i hvert fall harddisker, PSU og skjermkort. Det jeg lurer på er følgende: På RAM-brikkene, som på hovedkortet, er det rester av hva det nå er som er blitt sølt nedi. Tørre flekker eller avtrykk jevnt fordelt utover. (Det kan altså ikke være vann, og heller ikke brus tror jeg; det er ikke klissete akkurat.) Så, vil det være trygt å bruke disse RAM-brikkene sammen med det nye hovedkortet når jeg nå får satt sammen PC-en på nytt, eller er det en reell mulighet for at dette kan ødelegge i stor skala; vil virkelig ikke ødelegge mitt andre hovedkort på fire uker... Prosessoren tror jeg ikke det har kommet noe på, ikke som jeg kan se i hvert fall. Men, som med RAM-en, hvis denne har fått noe veske på seg som har tørket, vil det være trygt å sette den inn i et nytt hovedkort. Takk for svar! Jeg er temmelig matt av alt som har skjedd, så håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå