Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Posten Norge = treig!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så om jeg poster en pakkesporing der det gikk for så lager jeg en post som heter Posten Norge = Raske!

Skjønner din frusterasjon men det er ikke alltid ting går slik de skal, og her ser det jo ut som om at pakken har blitt liggende på fortollingslageret eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Ergo, det skjedde en feil. Jeg fikk 2 pakker ifra usa på under en uke, og en pakke ifra UK på 1.5.

Men det hender de roter, jeg har hatt en pakke ligge til fortolling i evigheter selv, pga de ikke klarte å koble opp min betaling til pakken (før posten fortoller og sender pakken videre som oppkrav). Var en kort samtale for å verifisere at jeg var den jeg er, og at pakken var min, og at fakturaen var betalt, så var den på døra et par dager etterpå.

Posten kan uten tvil bli bedre, per i dag blir de slått både på pris og tidsbruk av f.eks schenker. Men så kan det kanskje ha litt å si med at posten har gått igjennom man en omorganisering, og at de få postkontorene som er igjen, ligner mer på en platebutikk enn et postkontor, og personalet der etter. For ikke å glemme post i butikk, der de ansatte ikke har blitt opplært til å feilsøke eller tenke selv om noe ikke følger bruksanvisningen de har fått (har vært innom/borti endel av de rundt i norge).

Lenke til kommentar
Bestilte en pakke fra USA for over en måned siden, og har enda ikke mottatt den. Sporingen ser slik ut:

post-180689-1246126818_thumb.png

Pakken ble altså sendt torsdag. Tar det lang tid før pakken når hit til nordvestlandet? Trenger den til onsdag.

Det eneste overraskende her er vel at det tok pakken 3 dager på å forlate USA.. ;)

Normal framgang er omentrent slik når du bestiller fra usa (eller de fleste andre oppegående land):

1-2 dager fra pakken blir sendt til den er ute av USA.

1 dag transport tid. (ofte innom et par andre land på veien).

3-5 dager i oslo, og så den vanlige 4 dagers frakten innenlands (til nordland da såklart)

Nå snakker jeg om pakker som IKKE er momspliktige, hvis de er det så blir det såklart mye tregere..

Lenke til kommentar

Nå kan jeg ikke akkurat påstå at jeg har bedre erfaringer med linjegods, schenker eller andre transportfirmaer. Men så bor jeg heller ikke i en by, men i ett tettsted. Så kommer pakken min til transportlageret f.eks. på onsdag, så ligger pakken 4 mil unna i 6 dager før at den kjøres ut neste tirsdag. Nei posten er ikke feilfri, men det er per i dag ingen bedre alternativer for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...