Caliber Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Har lenge vurdert ny pc nå og har bygget opp et lite arsenal av spørsmål før jeg bestemmer mg. Begynner med kabinettet: Er helt forelsket i Lian Li PC71 (sort), fryktelig lyst på dette selv om det er rådyrt. Bra valg? Er perfeksjonist og har derfor tenkt å kjøpe matchende deksler til dvd-rommen og dvd-brenneren. Hvilken dvd-rom burde jeg kjøpe som samtidig har et passende Lian Li deksel (Sort)? www.microplex.no har en del deksler. Har fra før av en NEC ND1100A, hvilket deksel passer denne....? :-? Trenger også floppydisc med sorte Lian Li deksler. Hvilken Strømforsyning burde jeg innvestere i? Hvilke kabinettvifter, og hvor mange? ASUS P4C800 og Intels nye 3.0Ghz prosessor, 800Mhz FSB vil jobbe i perfekt harmoni, ikkesant? Åssen minne burde jeg kjøpe, hvor mye bra minne kan pc'en utnytte, og hvordan utnytter jeg det best? Burde jeg kjøpe to minneblokker? (F.eks. 2*256 istedenfor 1*512). Hvilken 19" CRT burde jeg kjøpe? Satt av rundt 4k til dette. (Helst sort for å "matche" resten, men ikke nødvendig...) Det var alt jeg kom på nå, håper på svar. Lurer jeg på noe mer poster jeg SELVFØLGELIG her. Mvh, Caliber Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Skulle ønske jeg også hadde penger til å være perfeksjonist :wink: Uansett så ser det ut som at du skal ha et kongesystem her, så jeg går ut i fra du har penger... her er uansett mine forslag til noen av spørsmålene dine. KABINETTVIFTER: Følger med kabinettet, men ellers er Papst det beste merket etter hva jeg leser her på forumet. STRØMFORSYNING: 695 kr. (Microplex.no) EG365PVEFMA: Enermax strømforsyning, 350W, ATX12V/P4 Silent Plus Series - Skal være et godt merke + at du kan selv stille viftehastighet for mindre støy. Ellers ville jeg byttet hovedkort til enten: Abit IC7-G Hovedkort for S478/800mhz - I875P,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR,1394,Raid eller MSI 875P NEO-FIS2R Hovedkort S478/800mhz - I875P,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR,1394,Raid Begge disse har fått bedre kritikker enn Asuskortet. Skal du ha deg en slik kongemaskin så kanskje 2x512 ville gjort seg, men det er opp til deg. Uansett størrelse ville jeg kjøpt 2x av TwinMOS PC3200 m/Winbond. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Vel, hvis du ser på spec'en på pc'en jeg sitter med nå skjønner du kanskje at det har tatt lang tid å spare til dette monsteret Går kanskje for 512*2 når d gjelder rammen, får vurdere d. Noen flere svar på noen av spørsmålene mine? Hvor mange vifter følger det med Lian Li kabinettet? Tenkteå kjøpe d fra microplex.no, greit nettbutikk d eller? Takk for svar, håper på fler! Mvh, Caliber Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Ja, det har nok tatt sin tid å spare til en slik investering. Personlig ville jeg gått ned et hakk når det gjelder kabinettet og kanskje også CPU. Har aldri vært særlig lønnsomt å kjøpe "the best of the best". Du tjener en del på å gå ned et hakk og to og heller ha penger i bakhånd til oppgraderinger. Da får du virkelig utnyttet tusenlappene dine. Når det gjelder medfølgende vifter så tror jeg dette avhenger av hvor du kjøper kabinettet. I de mindre kabinettene (PC60/61) så følger det med tre vifter til de totalt tre vifteplassene i kabinettet. Om dette også gjelder PC71 vet jeg ikke, men du kan jo ta en telefon til Microplex å høre. Ellers tror jeg Microplex skal være en god butikk det... har ikke lest noen alvorlige klager her på forumet. De dekslene som du nevner til optiske enheter tror jeg det er få her inne som kan gi deg et svar på. Du kan spørre Microplex om det også. Når det gjelder skjerm så er det vel Sony og Eizo som er de beste, men også de dyreste. Søk litt i forumet etter hvilke skjermer som anbefales, men husk at skjerm ofte blir en smaksak. Synd at det ikke testes så mange CRT skjermer lengre. Uansett så får du ha lykke til med PC'en din! Den blir nok en av de bedre, både utvendig og innvendig :wink: Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Ville nok gått for MSI HKet. Jeg ville også ventet til de andre 800MHz cpuene kommer. Du sparer MYE på å kjøpe 2.8 vs 3.0. Det er vel snakk om ca 1000 kr. Og du vil nok heller ikke merke noe forskjell. 512MB ram holder i massevis. Bare ikke kjøp PC2700 NN ram. Fortune/Source 350W PSU en på microplex (den med 120mm vifte) ville jeg kjøpt. Den lever ren strøm og bråker lite. Jeg ville også kjøpt Black silence kjøleren. Når du skal kjøpe LianLi kabinett kan du like godt også kjøpe LianLi frontdeksler til CDer og floppy, så får du 100% farge mach. Jeg tror disse front dekslene er ganske standard. Jeg har persjonlig veldig god erfaring med microplex. Det tar vanlig vis 2-3 dager fra du bestiller til du kan dra til post kontoret og hente pakka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå