mrhaugland Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Jeg slo på maskinen i går kveld, og merket da at alle mine rettigheter var borte. Jeg får ikke lov til å installere programmer, sjekke "administrative verktøy" under kontrollpanel, eller noe annet som krever mer rettigheter enn vanlig. Under "brukere" så står den kontoen som er innlogget med som "administrator." Jeg kjører Windows 7 RC i Bootcamp. Hva kan jeg gjøre her? Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Åpnet noen suspekte filer eller? Høres ut som virus eller en lignende fantastisk fil som endrer på registeret, group policyen og/eller andre instillinger.. Foreslår en reinstall av Windows, hvis det er slikt at du åpnet noe sånt.. Du kan prøve å resete group policy, sjekke at administratorgruppen og din bruker er riktig plassert i hverandre (Høyre-klikk Min Datamaskin -> Behandle -> Brukere og Grupper), men er ikke sikkert at det fikser alt.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Du kan prøve å rette opp feilen ved å aktivere en skjult administrator som finnes i Vista. (Jeg vet ikke om den finnes i windows 7, men du kan prøve å aktivere den) Trykk Start -> All Programs -> Acessories -> Command Promt (Høyreklikk og kjør som administrator) -hvis du får rettighetene til dette, hvis ikke kjører du programmet som normalt. I kommandovinduet skriver du følgende: Net user administrator passord <- velg et passord og trykk enter Net user administrator /active:yes <- Trykk enter Du skal nå kunne finne brukeren Administrator. Logg på denne med valgt passord. Med Administrator brukeren trykker du Start -> Control Panel -> User accounts Endre kontoen din til vanlig bruker/gjest, for så å endre tilbake til Administrator. I verste fall sletter du din nåværende bruker og lager en ny. For å fjerne Administrator brukeren kjører du samme kommandoer som over, men skriv "/Active:no" istedenfor "/Active:yes" PS: Alt overstående er tatt ut fra vista, jeg har aldri brukt windows 7 så det kan hende flere ting er anderledes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå